motor+gear??

jeg har en fin 10hk volvo penta på hånden , men ugen gear.. indebords.. hvilke gear skal man sætte på, kan jeg evt bruge gear fra min kosør..
Hald

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for en motor. Er det MD 1 B? og hvis jeg må være nysgerrig hvad skal du så give for sådan en, Hvadfor en båd skal den eventuelt ilægges, det har nemlig betydning for valget af gear.
Finn Gevind
Det lyder som en fin motor. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at henvende mig til Ledøje diesel evt. en volvo forhandler, for at få et originalt gear. Jeg kender ikke noget til de nyere Volvoer. Men hvis du skal have et andet fabrikat på, skal du hen og have fremstillet en ny mellemplade, som passer til lige det fabrikat gear du køber. Derudover skal du også finde ud af hvilken type dæmperplade ( medbringerpladen som bliver skruet fast på svinghjulet ) der skal bruges. Så hvis jeg var dig ville jeg, som oven skrevet, prøve at finde noget originalt volvogrej.
MVH Finn Gevind
Hej igen. Du kan gå ind på en hjemmesid der hedder "dansk larsen klub" , der er tekniske data for din motor.
MVH Finn Gevind
det kommer nok til at se lidt spøjst ud med en dæmperplade på det udvendige svinghjul, og som følge deraf gearet i den forkerte ende, en højst usædvanlig konstuktion.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
nu ligger det sådan hr. Lynæs:-) at svinghjulet sidder bagud indenfor et skjold på en 2001 , altså vender bagud, der hvor man normalt sætter et gear der igen er forbundet til en stang.. normalt af stål , hvorpå der sidder en mølle der igen, når motor er igang og i gear driver fartøjet frem eller tilbage alt efter humør
man ka' jo ta' fejl. sory.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis