Turbo eller kompressor til ford mondeo?

hej jeg har en ford mondeo 2.0 16v fra 1994
den har jo 136 hk som standart og jeg vil rigtig gerne have nogle flere hk ud af den men hvordan der er jo så mange forskellige måder man kan gøre det på?.

Jeg kunne godt tænke mig kompressor eller turbo er det muligt det kan lade sig gøre? og hvis ja hvor får jeg så fat i delene og kender i eventuelt nogle der kan lave det?

og hvad kan jeg ellers gøre for at gøre min bil hurtigere ?

jeg læste at man kunne få 160 hk ud af en 115 hk ford motor i et af de andre forums men hvordan ?

på forhånd tak :)

Idag er den første dag i resten af dit liv!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husk lige at hvis du øger effekten over en vis grænse (mener det er 20%) mister vognen sin typegodkendelse.

Bent
ALT trykladning anses for at være over 20% tuning... du kan på ingen måde få så ny en bil godkendt til syn med hjemmebygget trykladning...

For at få flere hk kunne du jo montere spjældhuse, motorstyring, skarpere knaster med højere løft, få portet/bearbejdet topstykket til optimalt flow o.s.v...

Men husk.. at som grundregel så koster det ca 1000kr pr hk du vil tune dig ud af...
ja okay men kan man så ikke pille det af inden syn?

okay men hvor kan jeg få disse dele jeg har simpelthen ledt over alt syntes jeg?

Selvfølgelig kan du pille det af før et syn. Det er ikke problemet.
Problemet er at hvis du brager ind i en ulykke kan du være omkring 100% sikker på ikke at være forsikret, ligegyldigt om det er din skyld eller ej.

ja okay det kan jeg godt se men ved du så hvor man kan få andre knaster, motorstyring, spjælhuse m.m til min ford?

Annonce
Beklager, ingen anelse. Det er mange år siden jeg kasserede min Mondeo.
dbilas.de sælger til opeler som jeg tuner i del i... og har til andre mærker også men ved ikke om de har til ford...

Men uanset om du smider for 50.000 kr tuning i din motor... så bliver en mondeo aldrig nogen racerbil så jeg synes det er spild af penge... men prøv at søge på google efter ford tuning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis