Toyota Carina ll køre problemer...

Jeg har et problem med min Toyota Carina, den laver noget underligt en gang imellem, det er sådan at når man kører med normal hastighed (50-60km) laver den nogle underlige hop når man trykker pedalen i bund, som om at den ikke for gas, og man kan sagtens gå i stå nå man skal koble ud i første gear.
Er der nogle der har prøvet det samme, eller ved hvordan man fixer det, så må i meget gerne lige smide en hilsen forbi.

Hilsen Dannie M

Jeg skal måske sige at det er en 2.0, femdørs, hvis det skulle gøre en forskel
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvornår er den fra? Jeg har selv en Golf II fra 84, der havde samme problem. Det blev løst dels ved at justerer motorens tændingstidspunkter og dels ved at øge afstanden mellem "platinerne" i strømfordelingen. Jeg kender ikke din bil, så det er lidt svært at fortælle hvordan du gør, men hvis du kan lide at rode med biler selv, kan jeg anbefale at købe en bog om lige netop din bil i serien af "Haynes"-bøger. De er utrolig gode, og forklare hvordan man gør de ting jeg har nævnt her. Koster vist omkring 250 kr herhjemme, og 200 i Sverige. Alternativt kan du besøge et værksted og få dem til det (jeg betalte 100 kr sort for at få lavet en lappeløsning på "platinerne").

------------------
Med venlig hilsen
Allan Elsted Madsen
Lav-Det-Selv.dk

Mvh. AllanE
Tak for svaret.
Det er for 1990 af, og har kørt 200000.

Men jeg skal da prøve at købe den bog så, og så krydse fingre for at det hjælper.

Men takker
Jeg har en Carina II 2.0 GLi fra 1988 med lignende problemer.
Den kan gå i stå ved igangsætning og den kan have svært ved at tage gas, især omkring 2000 rpm. Desværre er fejlen periodisk, så forskellige værksteder har ikke kunnet finde fejlen.
Det ser imidlertid ud til at det hænger sammen med for lav olie- eller vandstand. Jeg har for nyligt fået renoveret topstykke og toppakning, og samtidigt med at olie- og vandforbrug er faldet trækker motoren nu betydeligt renere. Jeg tænker at det har med nogle af følerne til den elektroniske motorstyring at gøre.

mvh
Peter
Der er måske tale om 2 forskellige problemer på de to ovenstående Carinaer.
Den fra ´88 Skal have nye tændkabler+dæksel derudover skal tændspolen undersøges for gennemslag i epoxyen.
Den fra ´90 er sansynligvis af typen med luftmændemåler og det er den der mister forbindelsen en gang i mellem.
MVH
Toyota Mekanikkeren HTTP://hjem.get2net.dk/turbomotor
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også