Tallerkenrække

Hej

Er der nogen der kan komme med nogle gode forslag til at lave en tallerkenrække. Jeg har selv lidt ideer om hvordan, men jeg har aldrig lavet sådan noget før. Det jeg tænker mest på, er hvordan jeg skal lave rillen hvor det er meningen en tallerken skal stå (jeg vil så bruge den til børnebøger). Limer man listerne fast, og kan de holde på denne måde, eller skal der også søm i?

Jeg håber der er nogen derude der kan hjælpe, så mine børn kan få deres bøger op på vægen

//Ann
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Modeludvalgets hjemmeside er en guldgrube af gode sløjdvejledninger. De har en tallerkenrække her:

http://hans.christophersen1.person.emu.dk/slojd/Modeludvalget/180.pdf

P.S. Linket fungerer kun frem til 1 OKT 2008, hvor det bliver flyttet til en anden side

Om man vil være helt så ambitiøs eksempelvis i forhold til samlingerne er jo op til en selv. Ligeledes kan den også forlænges til flere rækker ved at justere målene.

M.h.t. dit spørgsmål om lister skal limes eller sømmes er jeg nok ikke helt med. Hvis du tænker på en stopliste på den "hylde", hvor tallerkenen/bogen hviler, så er der egentlig ikke behov, hvis tallerkenen/bogen hælder udad foroven (som på tegningen i linket), da bunden jo så automatisk vil presse ind mod bagkanten.

Hvis du har tænkt at hældning skal være modsat har du naturligvis brug for en stopliste, men den kan sagtens holde med alm trælim (husk pres mens den tørrer både af hensyn til styrke og udseende efterfølgende).

Jeg vil lave min egen tallerkenrække, men jeg kan ikke finde målene/vinklen/ afstanden mellem bagkanten hvor tallerkenen hviler på og den liste foran den støtter sig til. Altså dybden og højden på den liste hvor tallerkenen hviler på. "Kith"

Hej

Jeg har en "rigtig" gammel tallerkenrække ( ca. år 1930 eller der omkring ) der hviler underkanten af tallerknerne i en rille der er lavet i den liste som tallerkenen hviler på i bunden.

Afstanden til den forreste liste som støtter i forsiden er fra for til bag er 10 cm. og forskellen i højden er 12 cm.Håber at du bliver klogere af dette - ellers spørg igen !

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis