Klodsgulv.

Hej. Jeg skal igang med at lave gulv, i mit nye værksted. I stedet for at støbe et gulv, leger jeg med tanken om at lave et gulv af klodser. Jeg kan ikke finde så meget info ang. dette emne, så jeg håber der er et geni her i dette forum.
Min tanke er at lave det af 100 milimeter lange stykker fyretræ. Men hvad skal der være af materiale herunder. Kan de lægges direkte på et underlag af sand ?
Jeg har også noget flamingo, der var tiltænkt til isolering af gulv. Og hvad med fugt nedefra ? Uha, mange spørgsmål, men jeg har set et sådan gulv flere steder, og synes det er "kanon" flot.

Hilsen Torben.

nysted..
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et klodsgulv er meget modtageligt for fugt idet det jo er endetræ som både er på trædefladen og modsat. Derfor kræver et klodsgulv et undergulv, som kan være laminat eller parket hvorpå klodserne limes. Trædefladen er selvfølgelig også meget udsat for fugt.  Derfor ville jeg nok overveje en ekstra gang om  den type gulv er det rigtige valg til et værksted
Du skriver værkstedsgulv----Hvis du vil sætte dem i sand uden isolering vil jeg foreslå at du tjærer dem på bunden inden du sætter klodserne dette vil lukke for fugtoptrængning.
Men ellers må du lægge en plastfolie støbe 7-10 cm beton-klaplag herpå lægges 2-3 cm sand og sæt klodserne i dette.
Vil du isolere kan du lægge flamingo under betonklaplaget istedet for plastfolie.
Alternativt kan du afrette gulvet i sand lægge flamingopladerne og et lag fibertex for at udjævne klodsens hårde endetryk , men det afhænger af belastningen på værkstedsgulvet-- er det til bil ? eller blot et hobbyværksted. Håber du kan bruge rådene ,men du har ret, det er et rigtigt flot gulv med klodser,
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis