Olietank og opklodsning

Hejsa

Min olietank er blevet for gammel, så den skal udskiftes. Da jeg har tænkt mig at skifte til en plastic-tank, får jeg et problem, da plastic-tanken er omkring 20 cm længere end den nuværende stål-tank. Tanken står i muret garage (redskabsrum).

Problemet består i, at kobberrøret er nedstøbt lige under aftapningshanen på tanken. Når jeg sætter plastic-tanken ind, vil den derfor stå "ovenpå" kobberrøret.

Nu er mit spørgsmål: Er det lovligt at klodse plastic-tanken op på fx noget halv-tømmer, sådan at der bliver fx 75mm fri under tanken, og kobberrøret derved kan forlænges ud til den nye aftapningshane?

Jeg ved at bekendtgørelsen siger, at tanken skal stå på "varigt stabilt underlag", men er tømmer det?

Tak for jeres svar :)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bemærk, at der gælder særlige (skrappere) brandkrav for plasttanke.


http://www.brs.dk/folder/000077.pdf


Hvorfor plasttank?
Plasttanke sælges vist med en garanti på 10 år?
Min gamle stål-olietank, der stod indendørs var efter 46 år ikke nævneværdig rusten, trods tidligere tiders mere lemfældige holdning til rustbeskyttelse.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Skrevet af HansW den 04-09-2008 11:54
Bemærk, at der gælder særlige (skrappere) brandkrav for plasttanke.


http://www.brs.dk/folder/000077.pdf


Hvorfor plasttank?
Plasttanke sælges vist med en garanti på 10 år?
Min gamle stål-olietank, der stod indendørs var efter 46 år ikke nævneværdig rusten, trods tidligere tiders mere lemfældige holdning til rustbeskyttelse.


Jeg tænker plastic, fordi jeg har tænkt mig at anlægge jordvarme indenfor et par år. Plastic er væsentligt billigere, såvidt jeg kan se.

Hej

Tro desværre ik den med at klodse tanke op går for i følge tank fabrikanten skal tanken stå på et jævnt underlag over det hele.

nu skriver du at problemet er at den nye tank, vil gå hen over tilslutningen til den gamle, men det problem er hurtigt løs for du må ik bruge den gamle rørledning til den nye tank, den skal være udført i wicu rør og være uden samlinger.

 

mvh steffens

Skrevet af steffens den 04-09-2008 12:21

Hej

Tro desværre ik den med at klodse tanke op går for i følge tank fabrikanten skal tanken stå på et jævnt underlag over det hele.

nu skriver du at problemet er at den nye tank, vil gå hen over tilslutningen til den gamle, men det problem er hurtigt løs for du må ik bruge den gamle rørledning til den nye tank, den skal være udført i wicu rør og være uden samlinger.

 

mvh steffens


Hmm, det lyder da kedeligt. Hvor kan jeg læse om det krav mht. rørledningen?

Edit: tror jeg har fundet det, men kommer til at tænke på, at jeg faktisk ikke aner om det er kobber eller stålrør, der ligger - og det har vel en del at sige.

Gå ind på din komunes hejmme side. og find hvor der står noget om olietanke, det står med sikkerhed der. de kalder sikkert rørforbindelsen for pipeline.

steffens

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis