Gear på 6 hk. Marstal.

Hej. Så er jeg rendt ind i problemer. Jeg tog toppladen af gearkassen, og blev overrasket, der skal være 3 fjedre på trekloen, men dem i min gearkasse ligner spaghetti. De er vredet rundt om trekloen. Så er det, skal de stramme/trække kloen sammen, eller skal de åbne den ? Og hvor skaffer man dem ? Ja Håndværker, jeg har ringet til Marstal Motorfabrik, men får en tlf.svarer med et mobilnr. der melder fejl  
Hilsen Lars.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis ikke håndv. har patent på det, så ring til Adil på Ærø, de har en hjemmeside

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

jeg vil tro, det er trykfjedre, men hvis du kan få målene fra en anden Marstal'mand

kan du måske ( helt sikker ) få dem fra Lambæks fjederfabrik.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Folk´s.
Jeg kan fortælle jer at ejeren af Adil Maskinfabrik er søn af den nuværende ejer af Marstal Motorfabrik, jeg mener at den "gamle" har trukket sig mere eller mindre tilbage, så det er til Adil man skal henvende sig for at få oplysninger om marstalmotoren + de fleste andre, han ved en hulens masse om motorer.

Finn Gevind
Takker for svar. Har fanget Marstal Motorfabrik. Men han var ikke på fabrikken, så jeg kan først få svar, om han har dem på lager på mandag.
Hilsen Lars.
Fjedrene sidder mellem trekrogende og trækker dem sammen om konus.
Har ikke lige målende men ved at han har dem (både mål og fjeder) hos marstal Dog har han for vane at være bedst til de lidt høje priser ;-) Så det er måske vær at tjekke alternativer. ?

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
I Øvrigt. er det ikke sådan at den oprindelige ejer af marstal fabrikken solgte den til en udefra (kjøbenhavner) som sønnen ikke kunne så godt med/eller noget i den stil, så han startede sit eget firma og tog en del af lageret med sig?

Den oprindelige ejer af marstal fabrikken er senere død.?

Det er den historie jeg har fået, men om der er hold i ved jeg ikke.


Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
det er der. Jeg har handlet med ham et par gange, fin service.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Og så lige en sidste kommentar til dette, Adil Maskinfabrik , findes ikke mere. ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis