lodde på en el bagrude ??

Hej Gør-det-selv-folk

Jeg købte for nyeligt en bagrude hos huggeren og satte i min lada, idet at den gamle var blevet smadret. Desværre kunne jeg kun få en elrude hvor ledningen til stelforbindelsen var røget af, men kan jeg lodde den på igen, eller skal den "limes" ? Jeg er lidt nervøs for at dryppe loddetin på ruden, kan den gå i stykker ??

mvh

Erik
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tidligere - hvilket vil sige dengang, da biler normalt blev eftermonteret med el-bagrude - kunne man købe metalfolie-strimler lige til at lime på, men det kan man nok ikke mere.

At lodde på en rude vil jeg ikke turde - begge mener skal jo være varme, for at lodningen bliver korrekt, så jeg ville nok vælge limningen, som jeg selv har brugt, men det var for at sætte den ene kontakt i ruden fast, og ikke for at den skulle virke som leder.

Med venlig hilsen

Jørgen

PS: gør-det-selv er bandlyst hos os wink man kan ikke gøre en bagrude eller gøre et badeværelse - men man kan lave det - derfor vores navn .... og så måske fordi æøå ikke kan bruges i internetnavne ....

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Jørgen (den 30-10-2000).]

Med venlig hilsen

Jørgen
Der findes en lim som er strømførende, som
er beregnet netop til det brug som du beskriver. Har selv brugt det med god resultat.

Mv. Thomas

Lars G
Hvor kan man købe den ?

hilsen christian

citat:
Oprindeligt indsendt af Tunset:
Der findes en lim som er strømførende, som
er beregnet netop til det brug som du beskriver. Har selv brugt det med god resultat.

Mv. Thomas

mvh

Christian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis