Marine gear

Igen er jeg løbet ind i problemer....:-(

Jeg søger derfor et marinegear der passer til min. 180 hk, og diameter fra bolt til bolt, er ca. 425 mm.

Er der eventuelt nogle der ved hvor jeg kan skaffe et, enten køb, eller bytte. Da jeg har et gear fra den gamle maskine, ratio 1:2.63 af mærket Hürth, og et twindisc ratio 1:2 men drivakslen, er vinklet ca. 8 grader. Derfor kan jeg ikke bruge det.

Rgds

Thomas Huvendick
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ku' et kardanled med et trykleje for ikke klare problemet

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lynæs:

Jo, men umiddelbart er der for stor forskel mellem gear og aksel...

Og min reparatør mente det ville koste alt for meget... Men kan se korsør har kardanled der kan klare 16 grader... og de koster godt 3000,- men pørgsmplet er om de kan holde til det moment. Som maskinen udvikler
Hej Prøv Ledøje diesel, Han har alt mellem himmel og til marinemotorer, og han er til at handle med.
Finn Gevind
så vidt jeg kan se skal du bruge et gear der hedder
Hurth / ZF 45 A
da det allerede har en vinkel på 8 grader
Prøv dette link hvor jeg købte min gearkasse (Hurth) Hurth er nu overtaget af Zf
http://www.drinkwaard.com/ (Hollandsk firma men de taler fint engelsk)
De er meget hurtige til at svare og de tog min gamle defekte i bytte og samtidig var det billigere end importøren i Dk
Skrevet af dino den 03-09-2008 17:53
så vidt jeg kan se skal du bruge et gear der hedder
Hurth / ZF 45 A
da det allerede har en vinkel på 8 grader
Prøv dette link hvor jeg købte min gearkasse (Hurth) Hurth er nu overtaget af Zf
http://www.drinkwaard.com/ (Hollandsk firma men de taler fint engelsk)
De er meget hurtige til at svare og de tog min gamle defekte i bytte og samtidig var det billigere end importøren i Dk

Hej Dino.

Det er gearet der er vinklet 8 grader, men min aksel er inline, så derfor må gearet ikke være vinklet, det er der hunden ligger begravet.

Men tak for linket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis