Montering af PVC rør i Betonbrønd

Jeg skal have lavet en bedre dræn af regnvandet, da den nuværende sivebrønd/sandfang er alt for lille, til den regnmængde der kommer...

I dag er der en sivebrønd/sandfang foran garagen, og når den løber fuld, så bliver garagen/kælderen oversvømmet...  Den fungere fint til og samle regnvandet op, men den kan ikke klare mængden...

Nu fik jeg så tanken, at istedet for og ofre penge på en helt ny sandfang og riste til opsamling, så var det jo noget billigere/lettere, og bore et hul I den nuværende brønd, og så lede regnvandet over I en stor faskine....

Men sammenslutningen af et PVC rør til den gamle brønd, kan jeg ikke helt finde ud af, hvordan det gøres bedst, så det er tæt...

Nogen forslag?

Mvh

Erling
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lav et hul i brønden og kom pvc røret igennem (husk det er de orange rør der skal bruges ) så det stikker ca 5 cm ind , så blander du noget betong eller du kan købe noget lyn betong som du så slynger på (kaster ud) hvorefter du fylder efter og glatter det lidt ud.
Der har lige været så kraftig regn, at hele kælderen nu står under vand.... og værst af alt... flere af mine byggematerialer, som ellers var placeret I det rum som sidst ville blive oversvømmet, står nu under vand.... Så lige nu har jeg byggematerialer for flere tusinder kr. ødelagt..... Skide irriterende..... :o(
Ja, surt, føler med dig , så er det bare om at få gjort noget ved det kloak.
Jeg håber bare, at en faskine kan trække alt det vand der kommer.... Men den pumpe jeg har I brønden kan ikke følge med, men vandet som den pumper op, forsvinder rimelig hurtigt fra overfladen, så jeg håber at 4-6 faskine kasser kan klare den største skybrud der måtte komme....

Nogen erfaringer med Bio-blok vs. Wavin kasser?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis