"Loft udtag"

Ifbm opsætning af gipsloft skal jeg også have opsat en projektor - kabler mm til dette vil jeg selvfølgelig trække oven på det nye nedsænkede loft. Da projektoren skal hænge ca midt på loftet vil jeg da lave et lille hul hvor kablerne kan komme ned til projektoren gennem gipspladerne.

Men så er det jeg tænker på om man ikke kan få en pæn dåse/dæksel eller lign. som jeg kan sætte i dette hul hvor jeg kan trække ledningerne ud igennem. Det ville jo se lidt grimt ud bare med et hul på x mm i diameteren i loftet :)

Nogle forslag?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen forslag?
Ja, det er rigtig - men så skal der jo også monteres et underlag (PL dåse) og det ville jeg gerne undgå.
Så må du jo til at trylle det er vidst det der er på markedet i danmark men hvis du kigger i udlandet kan det være du kan finde noget andet der til

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Et forslag kunne da være at montere det nødvendige antal LK "forfra dåser" i loftet og så bruge nogle FUGA blænd dæksler til at montere de nødvendige stik i.
Annonce
Jeg har brugt en inspektionslem til samme formål. De fåes i mange størrelser, og er godkendte til montering i gipslofter hvor brandhensyn skal efterleves.
Og så bare lavet et lille hul i den, eller?

Har selv en inspektionslemme i 20x20 i et andet rum hvor jeg har skjult noget router, modem mm på det nedsænkede loft - men en så stor lemme til 2 kabler er måske også lige i overkanten ;-)
Et alternativt forslag:
 
Kender du ikke kabelgennemføringsdæksler fra skriveborde, og kunne det ikke bruges?



Så længe der ikke er tale om en fast installation, skulle det jo være lovligt nok

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Det var jo lige præcis det jeg havde i mit hoved, men som jeg ikke kunne huske hvad hed eller hvor jeg havde set det - men det var selvfølgelig fra et skrivebord.

Men jo, det er jo helt perfekt - nogle ideer til hvor man kan købe dem løst?
Hejsa første hit på google (kabelgennemføringer) http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/moebelbeslag/moebelbeslagdiverse/kabelgennemfoeringer/kabelgennemfoeringplast/ mvh Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis