opbygning af gulv med gulvvarme

Hej alle

Har søgt lidt på siden, har bare ikke fundet den helt rigtige løsning.

Vi skal i gang her til vinter med at lave vores gulve så vi kan komme vider i vores byggeprojekt.

Det er et betondæk, uisoleret, der er kælder under, kælder lå sidste vinter på 12-15grader uopvarmet, jeg håber den kommer op på lidt mere nu hvor vi har sat platon på væggen og 100mm isolering...

Men vil gerne havde lavet gulvvarme i gulvet i stueetagen, men ved ikke hvordan jeg skal lave opbygningen gulvet kan laves 10cm højre men dette er også max inkl. gulv...

På noget af gulvet skal der ligge 19mm bambus gulv, og på badeværelse og i køkkenet skal der ligge klinker, og det skulle jo helst komme til at havde samme gulvhøjde, og så ud med dørtrin, men hvordan ville i bygge det op? ville brække noget af det gammel betondæk op og så ligge et nyt også trægulvet lige oven på beton eller ville i gør det på en anden måde? dækket er ca. 20cm så man skulle nok kunne tag noget af gulvet af...

Eller ville i bygge det op med 45x45 lægter med noget isolering i og så nogle 21x120 forskallingsbrædder med nogle 20mm pexrør i, også træ gulvet ovenpå?

Jeg er slet ikke inde i gulvvarme, hvordan jeg skal føre røren, så hvis jeg kommer med en tegning er der så en der vil hjælpe mig med hvordan de skal ligge?

Hilsen
Kasper

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså hvis du ikke gider at have så meget besvær med det hele. Så køber du nogle uponor flamingoplader med spor til 15mm rør og tilsvarende varmefordelingsplader.
Disse lægger du over hele huset, de ER dog ikke voldsomt isolerende, så hvis ikke dine gulve er bare nogenlunde fornuftigt isolerede, så vil du ikke få fuldt udbytte.
Hernæst lægger du så evt. undergulv (eks. spånplade, flamingo eller lign.) og så lægger du dit nye gulv ovenpå (klinker, trægulv eller hvad du har lyst til).
Superenkelt, men konstruktionen er naturligvis ikke lige så holdbar som hvis du havde støbt det hele.

Kan og vil du fjerne en del af dit eksisterende etageadskilelse, så kan du naturligvis forsøge at lægge en ny etageadskilelse med gulvvarme i. Det er dog et større stykke arbejde, men du vil få bedre plads til at lave en rigtig flot løsning.
Kan du ligge et klaplag på uponor flamingoplader? det træ gulv jeg havde tænkt at ligge kan godt ligge lige ovenpå pexrør...

Hvad er et fornuftigt isolerede betondæk? når der er kælder under? som ikke er opvarmet?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis