Lettere ujævnt betongulv og laminatgulv?

Hejsa,

Vi har netop fået støbt et betongulv. Dog er det enkelte steder en lille smule ujævnt (mere end 2-3 mm som PERGO anbefaler). KAN man de steder hvor det er for lavt klodse op med lidt extra foam? Eller SKAL det rettes op med flydespartel?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror efter min overbecisning at der kun er en vej, nemmelig selvnivilerende gulvspartel , jeg ville ihvertfald ikke gøre det andet du snakker om.
Det andet virker ikke har prøvet det og det er noget lort

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Okay der er nok ikke andet for så.. Ved i hvor meget foam'en tager af ujævnheder? Jeg har ujævnheder på op til 5-7 mm pr. meter ca.
Efter min overbevisning er 2-3 absolut max ved mindre lunker. Men flydespartel (eller almindelig spartel - hvis man har håndelaget) er den eneste vej frem.

Som det nævnes nedenfor, så duer "halve" løsninger ikke - du bliver træt af det i længden, og så er det besværligt/dyrt at rette op!!!

Mvh.

Jan R.
Yderligere skal du huske, at hvis dit pergogulv er med "filt" på bagsiden i forvejen, så dækker garantien ikke hvis du ligger foam under.. Men er enig med de øvrige indlæg, i at det er nødvendigt at få rettet gulvet op, før du ligger dit nye laminat gulv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også