Motorvarmer

Hej !

Jeg påtænker at købe en motorvarmer til min peogeot 106, benzin.
Er der mon nogle, der har erfaringer med motorvarmere til benzinbiler.

Hilsen Bjarne

------------------
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en kunde, der har en webasto-varmer. Han købte den vel for 10 år siden, og har siden flyttet den fra vogn til vogn (er nu på 4. vogn).

Jeg ved ikke, om han har haft problemer med den, men kender hans udtryk, når han ½ timer før mødet er slut, trykker på den lille fjernbetjening og grinene siger - jeg elsker en bil der er varm.

Jeg har netop forhørt mig på Bella-udstillingen og priserne er følgende incl. moms og montering:

Mindre og mellemklasse biler kr. 8.498
Mellem og store biler kr. 10.800

Benzin eller diesel er samme pris.

Trådløs fjernbetjening (500-700 m rækkevidde) koster yderligere kr. 2.495 og vil man kunne bruge telefonen til at starte den koster det kr. 2.995

(priserne er fra november 2000)

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Jeg har 2 biler, begge med motor-fyr. Den ene er en Rover620ti, den anden en lille fiesta. Begge er af mærket eberspaecher.

Jeg har ur + fjernbetjening i roveren, og kun ur i fiestaen. Begge har jeg haft i ca. 3 år, de og virker uden problemer. Jeg fik dog skiftet batteriene i begge biler ud, til et nummer større, da motorvarmeren bruger en del strøm også, til at cirkulere vandet + kører med blæseren.

I roveren kostede det ca. 15.000, i fiestaen er monteret et brugt. De holder vist ret mange år. Jeg planlægger at flytte dem over til de næste biler jeg skal have - jeg vil ikke (og konen ejheller) undvære en dejlig varm bil, og det er jo billigere end en opvarmet garage , plus at den virker også på din arbejdsplads.

har du faste arbejdstider, no problemo, ellers skal du overveje at købe fjernbet, den er dyr , men kanon.

Hvad kan jeg ellers sige ??, jeg kan IKKE se på bezinforbruget at de i vinterhalvåret kører ca. 1/2 time, 2 gange dagligt. Jeg tror den bruger 1/4 liter , og fordi bilen ikke koldstarter, så kører den længere på benzinen fra start af. Jeg kan ikke se forskel på sommer og vinterdrift mht. km/liter.

Fjernbetjeningen rækker virkelig langt, nemt 1 km, gennem bygninger mm. Men idag ville jeg vælge mobil-telefonløsningen, det koster 500kr mere, men så rækker den jo uendeligt langt.

richard

------------------
mvh
Richard Schrøder
[email protected]

mvh
Richard Schrøder
[email protected]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele