Jeg har 2 biler, begge med motor-fyr. Den ene er en Rover620ti, den anden en lille fiesta. Begge er af mærket eberspaecher.
Jeg har ur + fjernbetjening i roveren, og kun ur i fiestaen. Begge har jeg haft i ca. 3 år, de og virker uden problemer. Jeg fik dog skiftet batteriene i begge biler ud, til et nummer større, da motorvarmeren bruger en del strøm også, til at cirkulere vandet + kører med blæseren.
I roveren kostede det ca. 15.000, i fiestaen er monteret et brugt. De holder vist ret mange år. Jeg planlægger at flytte dem over til de næste biler jeg skal have - jeg vil ikke (og konen ejheller) undvære en dejlig varm bil, og det er jo billigere end en opvarmet garage , plus at den virker også på din arbejdsplads.
har du faste arbejdstider, no problemo, ellers skal du overveje at købe fjernbet, den er dyr , men kanon.
Hvad kan jeg ellers sige ??, jeg kan IKKE se på bezinforbruget at de i vinterhalvåret kører ca. 1/2 time, 2 gange dagligt. Jeg tror den bruger 1/4 liter , og fordi bilen ikke koldstarter, så kører den længere på benzinen fra start af. Jeg kan ikke se forskel på sommer og vinterdrift mht. km/liter.
Fjernbetjeningen rækker virkelig langt, nemt 1 km, gennem bygninger mm. Men idag ville jeg vælge mobil-telefonløsningen, det koster 500kr mere, men så rækker den jo uendeligt langt.
richard
------------------
mvh
Richard Schrøder
[email protected]