Yamaha PW80

Hej.. Min søn har en yamaha pw80.
Den har et problem med at komme af med omdrejningerne.
Jeg har brugt dage på at sidde og indstille luft og blandingsskrue, ( har kigget i mange fora om hvordan ) men den går aldrig helt godt.
Ved godt den skal være driftvarm først.
Men enten går den ud eller osse spinner den med alt for mange omdrejninger.
Specielt når man giver gas, er den nogen gange flere sekunder om at gå ned i omdr.

Jeg har helt nyt luftfilter på, og karburator samt tank at helt rene.
Alt er sat på så det er tæt fra luftfilter til studs.
Tændrøret er osse nyt.
Starter første gang, hver gang.

Jeg har manualen og fulgt den slavisk.

Syntes bare han får for lidt ud af det når jeg hele tide nskal sidde og skrue på den.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Jeg ville også kikke efter falsk luft ved indsug, evt vand i karburator, derefter checke at udstødning ikke er stoppet eller uorginal. Tilsidst checke karburatorens dyser.. er de rene og ingen afsætninger i dyser..
Held og lykke, lad os høre hvad du finder ud af..
Mvh Jan J
hej jan.
Jo der hele er så rent at jeg ville konen ikke ville blive sur hvis jeg tog det med i seng.
Udstødning er orig, og stadig med lille begrænser tragt i forrøret, burde dog ikke være det da de ner født med det.
har lige haft studsen af her til aften, gjort rent omkring/inden i og renset pakningen . Skruet det hele godt fast igen.
Så må vi se om den bliver ved, bliver nok først tirsdag.

Ps. nålen sidder midt i , har prøvet både én op og én ned, men ikke nogen forandring at bemærke.

Hej Igen..

Nu er det vel ikke noget "gammel" benzin til plæneklipperen der har stået ude i et par år du bruger ?? Kunne måske er der vand i systemet farer den op og ned i omdr. Men det burde du kunne se i karburatorens bundkar.. Har du checker dyser for aflejringer.. Det kan ligne kalk og er lidt svært at få af inde i dysen.??

Mvh Jan J

hov.. det går lidt for stærkt :-)

går selvf. ud fra den får benzin............... nok ??    benzinhane/filter

Mvh Jan

Hej Nej det er osse helt ny benzin, Benzinen blander jeg iøvrigt selv. da 2Tolie tanken er pillet af.
Slangen fra blanderen sidder dog stadig i karburatoren, måske jeg skulle prøve at lukke helt for den studs der går over i blanderen
Karburator har jeg nok haft skilt af 5 gange nu, og der hele er rent.
Der sidder en lille hvid plastik ring i karburatoren, der hvor den sættes sammen men studsen.
Kan det godt passe den skal have en lille åbning på ca. 1mm. eller skal sådan en være helt lukket, går udfra det er så den kan spændes ordentlig sammen der er denne lille åbning.

mvh Martin
Annonce
Hej Martin..
Tror bestemt det ville være en god ide at få lukket helt af for slange over til olie.. eller suger den falsk luft derfra. Det kunne sagtens være dit problem..
Mvh Jan
Jeg har lige haft skilt gaskablet af. Det er meger flosset oppe i håndtaget. Så det skal vist skiftes.
Men man kan vel godt bare købet et helt kabel der går ned til karburatoren.
Original bliver den delt op i 2. Den deler sig så den osse trække i et kabel der går ned til landings systemet. Men nu det er koblet helt fra alligevel, så kan man vel bare nøjes med at sætte en på der kører lige igennem.
Da jeg skilte kabelfordeler boxen var den meget fedtet, og den lille kabel skiller gled ikke ligefrem godt frem og tilbage.
Det bliver så næste projekt.

ps. prøvede at suge i den lille slange, både med og uden kabel trukket. og der kommer ikke luft igennem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis