Volvo Penta MD5A løber løbsk

Hej

Min Volvo Penta MD5A diesel er nærmest begyndt at løbe løbsk.

Dvs. at når jeg starter den og lader den stå i tomgang, begynder den af sig selv tage meget høje omdrejninger (faktisk som fuldgas), når den bliver varm. Den vil altså ikke køre tomgang.

Herudover
- er den begyndt at ose 
- det tager det meget lang tid at stoppe den , når jeg trækker stopkablet ud. 

Jeg har tjekket gaskablet, og der er ikke det, som er sprunget.

Men den starter perfekt og hurtigt - så er den kan bedst beskrives som en ustyrlig hest, der hver gang løber løbsk.

Er der nogen, som har et bud på, hvad der kan være galt.

De bedste hilsener

Peter

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kunne tyde på at din motor får et tilskud af motorolie at køre på når den bliver varm.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lynæs har ret
grunden kan være for meget motor olie ,def,toppakning tjæk om din motorolie lugter af diesel Men start ikke motoren før end du har skiftet motorolien--Den kan springe i luften så pas på
ja mig igen--
Det kan også skyldes at der er en defekt i din dieselpumpe hvis den trækkes ved knastakslen og der derved løber dieselolie ned i motorolien, men en varm dieselmotor der tager drift på motorolien er en ren bombe.
Safety first!!
Hej
Tak for Jeres svar.
Problemet viste sig dog at være meget mere simpelt end frygtet.

Det var ganske simpelt udluftningsskruen på indsprøtningsdysen, der var gået løs.

Det betød, at det pimblede ud med diesel, og da indsprøjtningsdysen på en Volvo Penta MD5A sidder 5 centimeter direkte ovenfor luftindtaget. Så løb der diesel ned i luftindtaget (der stod ca to decilitere diesel i luftfiltert), og kom dermed med luften ind i motoren.

Men af sammen årsag, var det vildt svært at se, at der rent faktisk løb diesel ud et sted. Men nu er skruen strammet og tæt og problemet løst.

De bedste hilsener

Peter
Ja så slap du billigt fra det, med en af de mere spektakulære fejl.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis