Værn i forbindelse med montering af tagpap

I næste uge kommer der et firma ud og brænder tagpap på mit hus - under og overpap... Mit problem er at jeg har forskudte tagflader uden udhæng... Firmaet som jeg har tænkt mig at anvende forlanger at jeg monterer værn langs alle kanter - det kan monteres i bræddeunderlaget MEN når underpappen er brændt på kommer blikkenslagerene med zinkkanten og så er min eneste mulighed for at montere værn jo murværket da zinken afslutter tilgængeligheden for tagkonstruktionen...

Ligeledes vil de have stillads hele vejen rundt med værn i bunden hævet til maks 50 cm under tagrende...

Jeg aner simpelthen ikke hvad man skal stille op da jeg synes det virker som en urealistisk opgave at løse hvis jeg skal skaffe alt det stillads (40 m) og værn til hele huset... Synes næsten jeg er tvunget ud i sort arbejde...

Nogle gode råd...?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Det må være enten stillads eller værn der er tale om, men der kan dog være tale om ekstra værn, hvis du har højdespring i dit tag over 2 meter.

Stillads er jo en del af udgiften, når man bygger, og burde måske i dit tilfælde være planlagt noget bedre, da tømrerne som har lagt brædderne, jo også må have anvendt stillads, eller....

Blikkenslageren skal jo også have stillads, så der er ingen vej udenom på lovlig vis.

Prøv at tænk på det forholdsvis store antal tilskadekomne/dræbte personer indenfor byggebranchen hvert år, som du har en del af ansvaret for.

Hejsa...

Skal lige vide hvad er det for et byggeri du har gang i.

Er det et tag med rejsning på eller er det fladt tag vi snakker værn rundt om??

Hilsen Tagdækkerclaus
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
Adonisvej 27
7100 Vejle
www.jtt-entreprise.dk

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis