Seperering af regnvand og spildevand

Jeg fik for ca, 1/2 år siden sepereret regnvand og spildevand på matriklen. Vi havde på daværende tidspunkt kun boet i huset 1 års tid, så jeg havde ingen ide om hvordan kloarkeringen var udført i sin tid (1978).
 
Jeg ringede derfor til teknisk forvaltning for at få nogle plantegninger, iflg tegningerne var der faskiner på alle nedløb, dem viste jeg så til den ansvarlige entreprenør og det var jo fint for de skulle så bare koble en spildevandsbrød på det eksisterende, og etablere en regnvands brønd som så ikke skulle bruges.

Men idag var jeg så ude for at rense tagrender og tømme de brøde der kommer efter nedløbende til bundfald, jeg ville så lige se om jeg kunne lure af hvordan det hele hang sammen, og det viser sig så at der alligevel ikke er faskiner, alle nedløb løber lige ud i spildevands brønden.

Dvs, de plantagninger der er på matriklen passer ikke, jeg fik et brev efter arbejdet var færdigt, hvor jeg skulle kontakte entreprenøren, for at får en underskrift på at arbejdet var gjort og der var udført separering, jeg skriver så tilbage at det eneste der er gjort er at der er etableret en spildevandsbrønd som er koblet på den eksisterende kloarkering som iflg, plantegningen er ren spildevand, og der er etableret en regnvands brønd som ikke er i brug.

Jeg har ikke hørt mere siden, så matriklen er sikkert registreret som værende udført med separeret af regnvand og spildevand.

Kan jeg komme i klemme i forbindelse med evt, salg, når jeg har handlet i god tro iflg, de originale plantegninger?   
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt klart JA, hvis du ikke fortæller den nye ejer hvorledes forholdene er i virkeligheden.
Du har fuld oplysningspligt i forbindelse med et hussalg, og det er jo næppe kun her på LDS, at du har omtalt forholdet, så den ny ejer vil ikke få svært ved at bevise, at du var i ond tro, hvis du ikke omtaler forholdet i forbindelse med salg.
jeg kan ikke se hvilken betydning det har om jeg har omtalt noget som helst andre steder, men jeg tror næppe jeg var den eneste i DK som ikke er klar over hvordan der er kloakeret på ens metrikel hvis det endelig var... Jeg har en plantegning som tydeligt viser hvordan det er udført. Om den så er korrekt eller ej kan jeg ikke stilles til ansvar for, jeg er ikke entreprenør.. 
Jo det kan du skam. Du er som ejer (og fremtidig sælger) jo nu klar over hvordan de faktiske forhold er. Det er ansvarspådragende at fortie den information. Du skal tilbage til entreprenøren og få rettet fejlen - han må ikke koble nedløbene på kloakken når den er separeret. Du skal enten få gravet faskiner ned eller flytte rørerne så de går i regnvandsbrønden istedet. Og husk så at få rettet tegningerne til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis