tysk patrouljebåd 1943

jeg har købt en tysk patrouljebåd fra krigen har kun købt den for at overtage havnepladsen i skælskør og har nu sat den til salg på qxl så hvis der er nogen der er intereseret er det bare ind og byde
mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

jeg har købt en tysk patrouljebåd fra krigen har... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
han ville sejle videre fra knudshovedhavn i går og gåigennem lillebælt og derfra til limfjorden så prøv at holde lidt øje med hvor han kommer frem mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

Hmmmm - det kræver vist mere end almindelig mangel på søkort at gå fra Knudshoved gennem Lillebælt for at nå til Limfjorden...

Er der ikke en behjertet sjæl i området, der kan smutte ned på havnen og sænke skuden, så vi ikke skal bekoste en dyr redningsaktion...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ja fantaster er der nok af - dybt uansvarligt er hvad det er

Jeg glæder mig til at høre enden på historien - og til hvordan han kommer til limfjorden via knudshoved - lillebælt men dt kan være han vil en tur syd om fyn før han stikker nordpå


Danmarks nye bådforum

www.fenderen.dk

Der er godt nok snak på "æ bænki" lige nu hva´ ?

Skipperhistorierne er i fuld gang...........


Jeg blev en gang sendt hu-hej til sydfyn, for at hente en motorbåd der skulle sejles til Nordjylland.

Historien på "Bænki" endte med at vi var sejlet hjem på et autokort, var løbet tør for brændstof, var sejlet på grund (mindst 2 gange) Var blevet eftersøgt af SOK med helikopetere og det hele flåden .........

Min kammererat og mig mindes det, som den bedste, rolige sejltur, med en rigtig dejlig båd -og al den navigationselektronik som en rigtig dren elsker at lege med....
 
Tror i at der var nogen, der var røde i hovedet,  da vi kom hjem

p.s. Og jeg kender altså ikke noget til den omtalte sejltur, eller den nye ejer !


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 nå så er der en afslutning på tråden sømanden anløb en havn i nærheden af svendborg og i stedet for at købe et søkort spurgte han en lokal om hvilken vej han skulle sejle det resulterede at han løb på en sten i nærheden af en lille ø han vidste ikke helt hvor efter denne oplevelse fik han sejlet i havn og fik kørt den resten af vejen efter hvad han senere har fortalt havnefogeden i skælskør havde han fået ødelagt ror skrue aksel og muligvis gearkassen så der er da håb om at han ikke kommer ud og sejle igen
mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

Fantastisk historie!
Jeg begriber ikke, at der ikke kræves noget af folk, der kaster sig ud på bølgen blå.
Selv har jeg aldrig sejlet, men jeg ville i hvert fald ikke turde binde an, med en sådan opgave, ligesom jeg ikke vil forsøge at flyve, uden at have lært det først!! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

hvordan kom han forbi Svendborg?? på vej mod Ribe??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hvordan kom han forbi Svendborg?? på vej mod Ribe??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

dit gæt er lige så godt som mit han har måske fulgt efter kaj og bøje

der er altid solskin bag skyerne

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis