Handicappet eller ej

I går var jeg inde ved Bilka i Horsens for at aflevere en salatkøler jeg havde repareret. I den forbindelse havde jeg spændt en stor boogietrailer efter min, i forvejen store vogn, og fyldte en hel del på P-pladsen. Eftersom køleren skulle afleveres ved Bistroen holdt jeg langs med afspærringen foran indgangen og med traileren inde i den første Handicap parkeringsbås. Jeg fyldte så lidt som muligt. Og jeg mødte endda P-vagten som sagde OK for min parkering, så længe det var for at læsse af.

Og fandme om der så ikke kom en mand og begyndte at svine mig til, fordi jeg holdt i en handicap bås!!

Normalt er jeg en meget stille og venlig mand. Men hans tonefald fik mig til at svare igen. Jeg sagde først at jeg var ved at læsse noget meget tungt af traileren, og at jeg snart ville køre igen. Så spurgte han om jeg ikke kunne se skiltet og at det var en handicap parkering. Og så var det jeg så hans kone... hun sad i kørestol og var allerede på vej ind i butikken. Hun havde kørt ca. 50 m inden hun nåede døren. Og så var det at jeg tænkte på hvordan hun skulle klare de sidste 1,3 Km INDE i butikken...
Jeg sagde at hvis jeg skulle slæbe en køledisk 500 meter fordi jeg ikke måtte bruge handicap-P 10 minutter ville jeg komme til at holde der alligevel pga. dårlig ryg. Og hvis det var et stort problem kunne han henvende sig til Bilka´s folk. (Der stod en lige ved siden af mig...)

Hvorfor skal handicappede behandles som om de overhovedet ikke kan noget? Altså, jeg kan godt se nogen af dem skal have de første pladser. Men når jeg ser den tilstand konen var i, kan jeg ikke forstå hvorfor hun skulle holde lige foran døren! Hun kunne køre flere kilometer for at komme ind i butikken.

Jeg har en kammerat der er spastiker. Han parkerer aldrig oppe foran. Han har en fin lille specialdesignet cykel han kører på. Og han bliver ikke behandlet anderledes af os fordi han er spasser.

Det var garanteret fordi manden selv ikke ville gå så langt. 
Jeg har det på samme måde med gamle fjolser der siger "Jeg skal op først, jeg er gammel dame..." eller når de kræver at få deres ret! Der er ingen der har ret til at komme først ind i bussen. Heller ikke fordi man er gammel.  For 15 år siden skulle vi til Tyskland med bussen, og her var der en gammel kælling der først masede på mig da bussen kom. Den holdt stille LIGE foran mig. Hun skubbede og sagde "damerne først, damerne først..." Jeg troede hun var en frisk gammel dame, så jeg skubbede igen og sagde "fandme nej!!" og smilede. Da jeg skulle betale og ventede på byttepenge, masede hun sig bagved og smed en tyver op til chaufføren. Den eneste grund til "Damerne først" var at hun ville ned til det bord der var bagest i bussen. De var 2 ægtepar afsted og de skulle spille kort på vejen derned. Igen blev jeg lidt sur. Så jeg satte mig overfor hende, selvom hun sagde at pladserne var optaget. Mine 2 andre kammerater sattes sig også. Hvordan kan man have respekt for sådan nogle gamle fjolser?  Hun ville sladre til chaufføren, som jeg iøvrigt opfordrede hende til at gøre, men hun kaldte os istedet nogle uvorne unger, og smuttede ned til sine medgamle...

AARRGGGHHHH!!

Et surt opstød fra Næstformanden.

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor er det politisk ukorrekt, men hvor er det sandt.. Selvfølgelig skal man have respekt for de ældre og de handicappede, men den skal også gælde den anden vej.. Jeg kan også sagtens gå på bagbenene, hvis nogen stædigt og ubehøvlet påkælder sig en 'ret' som de ikke har behov for..

Og så lige et lille link, til en bitter gut, der skriver om handicap p-pladser.. :)
http://www.bitterblog.dk/search?q=handicap

Mvh

Mark Herskind

Hva''''' Næstformand - skrev du om respekt?????
Jeg kan da ikke lige respektere dit sprog.
Du kunne da sagtens brokke dig uden brug af ordet "kælling".
Jeg ved da udemærket hvordan alt det masen foregår, men det er altså ikke altid "de gamle kællinger" - ligeså tit din generation.

Og nu fik vi begge luft - og det er vel det vigtigste.

Sniffer  
Fuldstændig korrekt Sniffer .

Jeg vil fremover kalde hende en "ældre dame, kun med egen vinding for syn"

Du ved... når man nu er lidt ophidset kan der godt komme lidt forkert tryk på ordene!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg så en gang i udlandet, tror nok det var Belgien, at der var parkeringspladser kun forbeholdt kvinder. De var selvfølgelig tætere på butikkerne end de normale P-pladser.

Jeg blev først sur, men så senere hen det smarte i det, da man på den måde undgår at få en parkeringsbule i sin bil...
Hej,

Kan godt forstå, manden kontakter dig - men burde så også have været lydhør for dine argumenter og ikke svine dig til.
Jeg har haft problemet med en kørestolsbruger inde på livet - og det er IKKE let at komme ud ad en bildør og over i en kørestol fra en alm. parkeringsplads - døren skal gerne åbnes helt og det er der ikke plads til.


Mvh.

Jan R.
Annonce
Altså...manden kom hen og brokkede sig til Næstformanden, men Næstformanden "sviner" den "gamle kælling" - buuu det var jo ikke hende der brokkede sig.

Nå men det jeg vil sige er, at jeg har prøvet begge "sider" - jeg har også siddet i en rulleræser og der er virkelig mange der bare hugger de p-pladser uden at have et behov, så det er nok derfor denne mand brokkede sig - dog burde han da ha' hørt din forklaring hvis han ikke selv kunne se hvorfor du holdt der.

Et paradoks...: Jeg kunne få det blå skilt da jeg sad i rullestol, men ikke da jeg gik på et ben og krykker og der havde jeg meget mere brug for det - specielt om vinteren i frost og sne, iført sandaler og bare tæer.

Sniffer  
 specielt om vinteren i frost og sne, iført sandaler og bare tæer.!!!

Jeps, den husker jeg godt, da jeg for små 30 år smadrede en hæl, pga af en stige, der skred ud på er vådt gulv!!!!!

Har man en gang været henvist til krykker, har man stor medfølelse med, de som humper afsted med de 2 stokke, der hele tiden vælter og skrider i sne, is, bananskræller, hundelorte og andet godt!!

Efter den tid holder jeg vældig meget tilbage for en stakkel på krykker og spærrer gerne 2 kørebaner for at skaffe plads til staklen, der skal holde sammen på tasker, hat, stokke, briller og forlorne tænder m.v. Og det er slet ikke sjovt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg tror at handicappede generelt er trætte af håndværkere der holder på Handicappladser hele arbejdsdage
Smarte fyre i dyre biler mener heller ikke de behøver at gå så langt.
Der er typisk for lidt handicappladser, så når de 2 der typisk er bliver taget af en murer og en elektriker pisser det dem af for at sige det rent ud.
Det par der skældte dig ud, har sikkert tit set en der "lige holder 2 minutter" og så holder den der stadig når de kommer ud af bilka 2 timer senere.

Men tonen bilister imellem er skarp - der er ingen der skal tro de er noget - og når man har retten på sin side skal man have luft..

Min eks-kone havde også handcapskilt. Jeg satte hende altid af foran der hvor vi skulle ind, og kørte så hen og parkerede hvor der nu var en almindelig plads. For hvis jeg kørte bilen og hun sad ved siden af, blev jeg altid overfaldet - jeg havde jo stjålet det skilt og "hvad fanden jeg bildte mig ind"
Jeg bedte dem altid om at ringe til politiet og så eller bare holde deres kæft..

Og ja - jeg tænder sgu også af når folk leger politibetjente i deres egen lille småborgerlighed. Mange af dem jeg blev svinet af, var IKKE handicappede...

Har der sneget sig et eller to ord ind der støder dig, så er det intet i forhold til hvad jeg har måtte lægge øre til..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Næ ro på nu. Det var skam ikke ordet som sådan, men stadigvæk , at det var manden der skabte sig og kvindfolket der blev kaldt kælling.
Så er det ligesom omtalte respekt smuldrer.
Jeg er ikke sart og lidt brede skuldrer har man vel altid......sagde kællingen.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis