isolering af yder væg med flamingo ???

Hej alle,

Jeg skal beklæde et par små arealer af mit hus med klinke brædder (det er omkring vinduerne, som man lavede med pladebeklædning dengang i 70erne) og i den forbindelse har jeg ca 50-60 mm luft som bare kommer til at stå tomt inde bagved brædde beklædningen, jeg ved at man skal have omkring 25 mm ventilations rum bagved brædderne (Hardiplank) men hvis jeg nu ville sætte lidt ekstra isolering ind på de resterende 25-30 mm hvad ville I så anbefale at bruge? jeg tænker på om ikke man bare kunne sætte noget flamingo plade op, det kan jo også tåle fugt uden at suge vandet.. der er jo ikke nødvendigvis 110% tæt bagved sådan en brædde beklædning.
Eller er der noget andet der er smartere til sådan et tyndt ekstra lag udvendigt isolering ??
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
rockwoll murbats er også en mulighed

Ja 30 mm er det jeg har brug for, men har ikke lige kunne finde noget i den tykkelse.. jeg tjekker lige op på de der A-pladebatts 10 som du nævner !

Jeg har tænkt mig at sætte en 3 mm masonit plade over isoleringen så evt slagregn der kommer igennem klinkebeklædningen ikke kommer i direkte kontakt med isoleringen, hvad siger I til den plan ?

 

 

Hvis du vil sætte noget uden på, så brug vindpap. Det er difutionsåbent.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor


Jeg har lige talt lidt med mit lokale byggemarked og de mente at de der plade batts var en alt for dyr løsning og jeg heller bare skulle tage noget alm glasuldplade og så beklæde med vindpap ovenpå så det ikke får noget fugt.. Hvad syntes I, skal det være de hårde murbat/terrænbats eller kan jeg også godt tage alm glasuld hvis bare der kommer murpap over så det ikke bliver vådt ??
Den med alm. isolering er god nok, det er også sådan det bliver lavet i træhuse.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis