Undergulv til laminatgulv

Hej

Jeg skal i gang med at lægge Logic exclusive laminatgulv. Det skal lægges oven på et ujævnt plankegulv.
Jeg er meget i tvivl om der skal de 3 mm tykke plader på fra jem&fix på eller en rulle skum med dampspære i på 2 mm til at lægge imellem.

Jeg ved ikke hvad der er under plankegulvet ikke andet at det ikke er støbt gulv og at der trækker kold luft op nogle steder.

Er der nogen som har erfaring med dette?

Venlig hilsen
Kato
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

du skal slibe eller høvle det plankegulv så plant som du kan og derefter lægge noget af det hvide skum ud.

men høvl eller slib planke gulvet, ellers får du ikke et ordentlig gulv ud af det, så går det fra hinanden og i stykker osv


i lære som tømrer
Min far har sagt han vil lægge gulvet og at man lægger det i modsat retning end det gamle gulv med en rulle skum under og at det vil gøre at det ikke bliver så ujævnt.
Kan det virkelig passe?
gulvet vil give sig når du træder mellem forhøjningerne hvilket ikke er godt når det er laminat gulv, det skal helst ligges på en helt plan flade. han må igang med båndpudseren eller elhøvl

i lære som tømrer
Du må undersøge, hvor store niveauforskelle der er i dit gulv. Altså forskellen mellem "toppe og dale" på dine brædder.

Den grønne fra jem&fix (Arbiton IZO-FLOOR 3 MM) kan udjævne forskelle på 2,2mm.

Som der bliver skrevet, kan du med f.eks. båndpudser og groft papir slibe lidt af toppene, hvis de er for høje.

Du kan også vælge at smide selvnivellerende spartel på hele gulvet, men du risikerer at en del forsvinder ned under gulvet, hvis dine fer/not-samlinger er ødelagte (kold luft..)  (tro mig: jeg ved det )

 

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også