Min Opel Kadett fundet efter at være stjålet men hvordan sætter jeg strømmen til tændingen igen??

Min kære Opel Kadett 1.3 fra 1989 blev heldigvis fundet et par dage efter den blev stjålet, men tyvene har jo kortsluttet den på en eller anden måde for at starte den.
Derfor hænger der nu 4 ledninger (2 sorte, 1 sort/rød og 1 rød) som jeg ikke ved hvordan jeg skal sætte i tændingen (eller hvad det nu hedder der man sætter nøglen i..) der er 5 steder de kan kobles til hvor de 4 sidder rundt i en kreds og den sidste lidt foran den nederste...

Der er vel ikke nogen herinde der kan hjælpe?? er studerende og har ikke lige råd til at få den på værksted og alt muligt...

MVH
Jesper 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jesper, de ledninger du snakker om er højst sandsynligt samlede i et stik og går der efter op i bundstykket på din tændingslås. Bundstykket sidder med en lille skrue og er samtidig klikket fast.  Smut ned til din lokale auto ophugger og hent et nyt-brugt vil tro du for det for mellem 100 og 200 kr

Hej per

Jeg tror som sådan ikke der er noget i vejen med tændingslåsen eller ledningerne. Jeg kan sagtens klikke dem på tændingslåsen, men jeg ved bare ikke lige, hvilken orden/rækkefølge de skal sidde i... kan lige prøve at illustrerer hvordan bagsiden af tændingslåsens indgange til ledningerne ser ud:

/                              \

\                                    

\                                / 

Hmm ved godt det er en søgt illustration, men der er så 2 sorte, 1 rød og 1 sort/rød ledning der alle kan klikkes i alle stikkene.. men hvilken er den rigtige kombination??

Håber nogen kan hjælpe...

MVH

Jesper

står der ikke noget på de stikben der..det kunne jo hjælpe lidt.

MVh. Jesper
Hej Jesper.
smut ned til den lokale ophugger og få lov til at gå ud på pladsen og tjek rækkefølgen på en tilsvarende Kadett. Husk papir og blyant. Mvh. Erik.
Når den så kører igen så køb lige sådan en ratbøjle, den virker. Det handler altid om at de skal hoppe til naboens bil. Hvis du kan lave en anordning så du afbryder strømmen til tændspolen så vil det være et ekstra plus. Der er tråde om det i dette forum.

PS. De 2 tykke ledninger skal på kontaktsættet der slutter ved fjeder påvirkningen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

hej jesper

har du fået gang i kadetten ellers så må du lige vende til bage

så skal jeg prøve at guide dig frem

eksmek

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg