Hvad koster det at få opsat en varmeveksler?

Hej,

Hvad skal man regne med at det koster at få udskiftet en eksisterende varmvandsbeholder og direkte koblet fjernvarme (2-strengs), med en varmeveksler (f.eks. Danfoss Akva Vita VX 2000).

Jeg har fået et par tilbud på omkring 40.000kr incl. moms, men når en Akva Vita koster ca. 13.000kr incl. moms (www.primavvs.dk) og tager to dage at sætte op, har jeg svært ved at forstå den høje pris. De VVS'ere jeg har fået priser fra, vil dog sjovt nok heller ikke diskutere prisen - eller hvordan den bliver så høj.

I min bog:

Varmeunit: 13.000kr incl. moms
Opsætning: 8.000kr incl. moms
Materialer:  5.000kr incl. moms

Så skulle prisen lande omkring 25.000kr.

Installationen er "lige ud af landevejen". Ingen mærkelig rørføring, mure/el arbejde eller lignende.

Er der nogen der har nogen erfaring med at få udført dette, og gerne som kan anbefale en god VVS'er nord for København, der laver den slags.

mvh
Martin Strandbygaard

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo kigge lidt omkring hos forskellige med prisen og så vælge den der umiddelbart har den timeløns pris og bare bede lave arbejdet direkte efter regning. Kan sagtens være det billligeste da man dækker hårdt ind når man giver tilbud i dag.

Men du skal bare huske at der skal ligges ca 25% i moms til på de priser du nævner. Deu skal regne med en svend koster 450 +moms. Og den pris uniten koster på nettet får du den ikke til hos en installatør

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Vil da komme med mine erfaringer: Jeg fik sat min VX2000 op for ca. 2 år siden, og det gav jeg ca. 22.000,- for, jeg fik ellers tilbud på 18.000,- men han var så god til at tale for sig, og fortalte at det blev billigere end 18K så han syntes ikke jeg skulle tage et tilbud, da jeg så kom til at give de 18K.

Nå men vi endte på 22K, det skal siges at jeg havde pillet ALT ned iforvejen. Det tog dem ca. 4 timer 2 mand....(der stod så 2 mand 7 timer på regningen sjovt nok).
Alt blev lavet med 18mm stål og pressfittings, aka, det tager INGEN tid at lave. Jeg går udfra alle rør er i nærheden af dit nuværende system, så det burde ikke tage mange timer at lave.
Du siger du har direkte fjernvarme, hvorfor vil du så lave dit system om til indirekte bare for at få en varmtvandsveksler istedet for beholder ???????? Er der noget jeg har misforstået ?
Tak for jeres svar.

Til Fiahgt: Priserne jeg nævner er incl moms. Jeg er klar over at VVS'erne (og alle andre faggrupper) "påstår" de ikke kan få materialer til "netpriser", men den holder altså ikke. De kan bare købe tingene på nettet ligesom alle andre, og netbutikkerne sælger fra samme lagre som fagbranchen køber fra. F.eks. leverer Sanistål for PrimaVVS.

De VVS'er jeg har haft fat i indtil videre, vil ikke være med til timeforbrug og materialer - det virker som om de er blevet meget "glade" for deres fastpriser.

Jeg vil gerne have min varmekreds indirekte koblet, da jeg planlægger en hel del røromlægninger i vores kælder, og også skal udskifte et par radiatorer - og alt det kræver en VVS'er når varmekredsen er direkte koblet, mens jeg gerne selv må udføre det på en indirekte koblet kreds. Ok, det kan man jo se stort på, men det ønsker jeg ikke. Derudover tror jeg også jeg kan få en bedre afkøling ifht. returvandet til fjernvarmeværket med en indirekte koblet kreds.

Er der nogen der har nogen bud på en VVS'er nord for københavn, der kan give et mere seriøst tilbud?

Hej

 

Må lige spørge hvordan du regner med at kunne afkøle fjernvarmevandet mere ved  et indirekte anlæg ?? det forholder sig nemlig omvendt i de flest tilfælde.
Har du tænkt på at få direkte fjernvarme, og nøjes med en almendelig redan veksler til ca 5000 og så i stedet lade smeden udføre det arbejde du selv på tænker dig, vil tro det bliver ca samme pris. 
husk at regne vekslertab og strøm til en pumpe med i dine driftsberegninger.

 

mvh steffens

Annonce
Jeg fik monteret den samme for 2 år siden i jylland. 16000kr. Det var dog hvad VVSén manden sagde, en skrabet installation.

Han skulle skære den gamle ned ( jeg bar den selv ud)
Opsætte den nye ( uden skab, kun forbinde)

Det skal lige siges, at fjernvarmeværket gav 6000 kr i tilskud. Så den oprindelige pris var 22k

Ved en hver veksling vil der være tab, direkte fjernvarme er dog ikke tilladt ved alle fjernvarmeværker. Man slipper også med en lille vandskade hvis et rør springer, istedet for en swinningpool.

Der er mange argumenter for direkte vs indirekte. :D

Man kan lære alt, hvis man gider!
JA men du skal stadig regne med at han ska tjene penge på hans stumper for han skal jo også betale regninger. Der for sælger han det til den installatør pris han får oplyst af hans leverandør. Det gør netbutikkerne jo ikke de ligger under den pris fordi det er webshops. Kan godt være det er svært at forstå men der er altså ikke noget i denne verden der er gratis. Er dog sikker på der er mange der ikke kan forstå at det faktisk ikke er gratis at drive en virksomhed. Og en aut installetør er altså oppe imod nogle priser på nettet han ikke kan sælge det til. Der er forøvrigt en listepris på 22k for den model du nævner.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tjo,

Meeen, bare i denne tråd har 2 nævnt en pris på omkring 22kkr, og jeg hørt 25kkr fra flere andre. Det er næsten den halve pris ifht. de tilbud jeg har fået!

Et marked hvor "leverandørens liste pris" eller "skal også tjene lidt" bestemmer en vares pris, betegnes i mine økonomibøger som monopolistisk konkurrence Jeg har fuld forståelse for at det koster noget at drive forretning, men kun i et monopol bestemmes profitten som en (leverandørbestemt) næsten arbitrær markup på leverancen ... men forklarer jo nok også hvorfor de ikke har lyst til at fortælle mig hvordan de når frem til den pris

JA men med en listepris på 21.000 og 2 dages arbejde vil jeg nok sige at 40.000 er lige rigeligt men det burde ligge omkring 30.000 for arbejdet. Men det er jo sådan det er blevet i dag med listepriser der er ikke meget at handle om de fleste har jo nok og lave i dag

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

har selv haft problemer med VVS folk. Fandt alle tingene billigt på nettet, og ringede rundt for at høre om de ville slutte det til. Nej det ville de ikke hvis jeg selv havde købt det..

så jeg endte med at gøre det selv. Det blev udemærket. Tog lidt længere tid, men meget billigere end deres alt for høje priser.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis