Logo--

Hvorofor er det at Lav-Det-Selv.dk har samme logo som ask-alex.dk ?
Hvorofor er det at Lav-Det-Selv.dk har samme logo... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skrev lige et svar, hvor jeg skiftede fra Design-visning til HTML-visning, indsatte

Skrevet af Lopus den 04-09-2008 16:14
Ej det da noget fis.. du kan da ikke umiddelbart sige hvilken logo der er vis.. jeg kan ihverfald ikke, hvis jeg mødte det i andet sammenhænge, jeg ville kunne genkende "logoerne" som lav-det-selv´s begge to...

Det kan godt være du har ret, men jeg tror ikke det vil kunne vinde en sag. Jeg synes Ask-Alex har en god sag fordi de kan pege på to store forskelle (måden figuren står på og værktøjet den holder) imellem de to logoer. Det er nemt for en bruger at tænke "Lav-det-selv er dem med skruenøglen og hånden i siden, hvor Ask-Alex har en hammer og vinker".

Under alle omstændigheder mener jeg det er Markedsføringslovens §18 og Varemærkelovens §4 der beskriver beskyttelsen af logoet, og de kan læses på Retsinformation.

WS
MHT domaine navne så er man jo nogen gange selv uden om det, hvis man sidder og små sover. Ved godt de har været dyrere en gang.

Jeg kender ikke historien om navnet uden bindestregerne, men lav-det-selv havde vel kørt et stykke tid inden de tog navnet.

Det var det sammen med harald-nyborg. Jeg husker tydeligt at jeg sad og overvejde hvorfor de ikke havde registeret det uden bindestreg. Hvem husker ikke da Klaus Riskær købte stort set alle politikeres navne og danske byer og kommuner i danmark.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det er meget muligt at de er i deres ret osv. men det er dårlig karma at bruge samme grafik som andre, umiddelbart ville jeg tro at de to sites havde noget med hinanden at gøre hvis jeg ikke vidste bedre
!

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Annonce
Skrevet af PeterR den 13-09-2008 23:50
Hvem husker ikke da Klaus Riskær købte stort set alle politikeres navne og danske byer og kommuner i danmark.

Det var før vi fik "Lov om internetdomæner, der særligt tildeles Danmark". Idag må man ikke registrere navne under .dk, alene med videresalg eller udlejning for øje. Det står i §12.

Man kan desuden miste retten til et domænenavn, hvis en anden har væsentlig større interesse i det. Det afgøres af et ankenævn, hvis afgørelser er bindende. LDS kunne f.eks. prøve at klage for at få lavdetselv.dk overdraget.

WS
Skrevet af DangMan den 14-09-2008 07:00
Det er meget muligt at de er i deres ret osv. men det er dårlig karma at bruge samme grafik som andre, umiddelbart ville jeg tro at de to sites havde noget med hinanden at gøre hvis jeg ikke vidste bedre

Vil det ikke være fint, hvis nu alle gør-det-selv-hobby-agtige sider bruger samme slags logo-figur? F.eks. den brune mand som sidder og syr, graver i haven, fisker fra sin jolle og så videre? På den måde ville man udbrede kendskabet til manden som logo for gør-det-selv- eller hobby-sider, og så vil det være den konkrete mand, som viser, akkurat hvilken type der er tale om.

Det synes jeg vil være cool.

WS

Tak for jeres interesse i LDS, logo og navn.

Det er dejligt med denne respons, og jeg vil snarest følge WS's råd om at søge om at få LDS uden bindestreg overført til os.

Ideen om at lade "vores" mand være logo for hele lav det selv ideen er slet ikke dårlig, og slet ikke hvis der så med småt står at det er os der som initiativtager


Mvh. JørgenE
lavdetselv.dk er registreret i 1999 hvor lav-det-selv.dk er i 2000
Dette ser jeg ikke som Chikane fra nykredit eller hvem der ejer siden, de registrerede den trodsalt først.

Skrevet af WinstonSmith den 14-09-2008 11:34
Skrevet af DangMan den 14-09-2008 07:00
Det er meget muligt at de er i deres ret osv. men det er dårlig karma at bruge samme grafik som andre, umiddelbart ville jeg tro at de to sites havde noget med hinanden at gøre hvis jeg ikke vidste bedre

Vil det ikke være fint, hvis nu alle gør-det-selv-hobby-agtige sider bruger samme slags logo-figur? F.eks. den brune mand som sidder og syr, graver i haven, fisker fra sin jolle og så videre? På den måde ville man udbrede kendskabet til manden som logo for gør-det-selv- eller hobby-sider, og så vil det være den konkrete mand, som viser, akkurat hvilken type der er tale om.

Det synes jeg vil være cool.

WS


Hejsa.

Umiddelbart vil jeg ikke mene det var en god ide den vej om et logo skal jo sørge for at man visuelt kan skelne imellem tingene, det vil være lidt som at sige at alle dagligvare forretninger skal bruge Bilka/Føtex blå bokse så man kan se det er en dagligvare butik !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis