rottespærre til nedløbsrør

talte med en rottefænger fra kommunen forleden. Han nævnte at der var problemer med rotter i 12 helt nye rækkehuse i en naboby hvor rotterne var kommet ind på loftet ved at kravle op igennem nedløbsrøret - de stemmer blot ryggen i mod og kravler op.

Har hørt det samme fra folk med nedløbsrør på deres hønsehus

han nævnte at der nu var ved at blive monteret rottespærrer i toppen af nedløbsrørene. Jeg glemte at spørge hvad spærringen bestod af, og nu vil jeg lige høre om nogen herinde kennder til en rottespærre til alm. 100 mm nedløbsrør

Jeg har søgt og søgt, men finder kun rottespærrer til kloakrør.

Nogen der kan hjælpe?

Peter
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder umiddelbart som noget der meget let stopper til med blade.

Sorry - kender ikke noget til dem.
Man kan vel bare bruge fin masket hønsenet. Jeg har selv gjort det at jeg har krøllet noget hønsenet sammen og stoppet det op under "bølgerne" på mit eternit tag.

Så hvis rotterne render rundt i min tagrende, så kan de ihvertfald ikke komme ind på mit loft.


Hilsen Allan

Hej Viking dk,

Tak for svar. Under normale omstændigheder holder hønsenet ikke rotter ude. De gnaver bare igennem det. Det er alt for tyndt Har selv set det flere gang tidligere hos folk med fjerkræ. Men det holder da småfugle ude.

Jeg har selv lige bygget en hønsegård, hvor nettet er galvaniseret volieretråd med en trådtykkelse på 0,9 mm. Dette kan de også gnave igennem hvis de vil - sagde rottefængeren

Jeg har nu lavet et forsøg med vore nedløbsrør: Jeg har taget en firkantet rist til gulvafløb i bruserum og bukket den, så den passer til tagrendens bøjning. Her er den lagt ovenpå nedløbshullet og sat i spænd i selve samlingen (håber det giver mening) Den tror jeg ikek på at rottet kan komme igennem'

Nu må jeg så bare se an her i efteråret om det hele stopper til med blade alt for hurtigt.

Lyder som en god ide med den rist. Hvad angår bladene så kommer det vel meget an på om du har nogle træer tæt på dit hus.

Jeg har også hørt at rotterne sagtens kan komme igennem hønsenettet, men jeg tror de skal være meget desperate for at ville bide igennem så mange lag hønsenet, som der er i sådan en sammen krøllet "bold".

Men jeg tror nu jeg vil se om jeg ikke kan finde et par gamle riste, og så efterligne dig :)

Jo mere jeg tænker over det, jo mere virker det som en rigtigt fin ide!

Hilsen Allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis