Laminat gulv i køkken?

Hej

Jeg faldt lige over dette fantastiske forum, det er jo en ren guldgrubbe for gør-det-selv folket, eller dem der skal til at igang med at være det .

Vi har lige købt hus, og er godt i gang med planlægning af ombygninger. I den forbindelse diskutere vi lidt omkring nyt gulv i køkkenet. Vi er blevet enige om laminat gulv, men vi ved intet om kvaliteter, underlag, slidlag osv.

Hvad skal man købe? Vi har set på en del forskellige gulve alt fra 79,95 - 349,- m2.

Hvad med støj, hvad er bedst at ligge under laminat gulvet?

Nogen der kan komme med nogle anbefalinger / erfaringer. Så er vi 'all ears' 

Pft.

Nystartet gør-det-selv mand
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej jensen 28
jeg har lagt laninatgulv i vores køkken jeg har købt det billigste de havde i silvan til 43,95kr det er ganske uporklageligt det er nemt at holde rent og hvis i ik går med stilethæle på det holder det længe bare husk at lægge 2-3mm skum/foam under det tager det værste af lyden.
mvh. ole j

ps. hvis der er gulvvarme bliver du nødt til at købe noget der er godkendt til det.
Hej...

prisen på gulvet følger oftest kvaliteten på gulvet. Jeg har hørt og set flere eksempler på folk som har nogle meget slidte og grimme laminatgulve i køkkenet, pga. monotom slidtage. Dette skyldes at bevægelsesmønstret i et køkken oftest er det samme og gulvet dermed bliver mere slidt foran vask mm.

Hvis jeg skulle lægge laminatgulv i køkkenet vil jeg give lidt ekstra for kvaliteten, da det så nok vil holde længere. men spørg da en fagmand, de ved det jo nok, og det koster jo ikke at spørge :-)

Ang. støjdæmpning så er 3 mm. foam fint. Overvej om det skal være med eller uden dampspærre afhængig af hvilket underlag der skal ligge på..
MVH
Lasse

Tak for svarene, lige for at tilføje til det i skrev;

 

Gulvet skal ligges på vinyl gulv, hvis det er plan nok og godt nok, jeg har hørt det skulle kunne lade sig gøre, men om det er bedre at fjerne det ved jeg ikke. Der er ikke gulvvarme. Alternativ til at ligge gulvet på eksisterende vil være beton gulv(det der er under vinylen) - hvilket jeg nok måske hælder mest til.


Nystartet gør-det-selv mand
helt klart, råd her fra tømrerlærling, fjern vinylen og læg det der foam ud på betonen og læg gulvet oven på det.
med stillethæle og højehæle larmer alt trægulv, men ellers er der intet.

i lære som tømrer
Fjern vinylen, læg fugtspærre 0,2 mm PE-folie, læg foam/fillt og læg dernæst gulv.
Angående valget af gulv, så bliver de dyrere gulve pænere i samlinger, og har en lidt bedre finish. Men især i køkkenet, vil jeg også anbefale at bruge lidt ekstra på kvaliteten. Der fåes mange fine gulve fra 100 - 150 kr/m2 kig efter dem, og vær opmærksom på at nogle af disse på forhånd har filtbagside, og at der her ikk må lægges mere filt under..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis