Ingen varm vand efter VVS besøg

Hej

Jeg har fået monteret en håndklædetørre i vores nye badeværelse og alt var som det skulle være, eller næsten.
Håndklædetørren hang skæv  og jeg fik VVS'eren til at komme og rette den op.
Fint, så hang den lige, men nu tog det utrolig lang tid inden der er varm vand i bruseren. Eller rettere det blev kun lunkent.
Hmm  ringede til VVS'eren igen og han fik guided mig til at skrue op for for vandvarmeren.
Nu har jeg i det mindste varm vand med det er stadig længere tid om at komme op på ok temperatur og har man haft lukket et øjeblik er det første vand iskoldt.

Jeg tænker der er luft et eller andet sted da jeg kunne se at han havde tappet vand af anlæget.

Det er en Termix VMTD-1 vandvarmer. Thermostaten til vandvarmeren står nu på 3 hvor den før stod lige over 2 (ca. 2,2)

Hjæææææælp.....

Lars
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er der en cirkulationspumpe han kan have slukket ? er der åbnet fuldt for frem og retur på fjernvarmen efter hans indgreb ?
Jep, der er åben for alle de haner jeg kan finde. Men da jeg nu kiggede igen kunne jeg høre en kraftig summen fra en pumpe der kunne være en cirkulationspumpe (det er den eneste der er udover den til gulvvarmen). Den er MEGA varm og det der løber fra pumpen løber med et T-stykke ind i det rør der sender vand ind i vandvarmeren.
Den brummer som om den ikke kører. Har den mon kørt uden der har været vand på og er derved brændt af?
Røret på afgangssiden er kun varm nede ved pumpen og det virker mest som om det er varmen fra pumpen der har gjort røret varmt og ikke det der løber i røret.
Giver det mening. Du kan se pumpen her www.skovkristensen.dk/pumpe.jpg
Det lyder som om at cirkulations strengen er lukket, du har ikke en kuglehane på den rørledning et eller andet steds hvor der er lukket ? Hvis vvséren kun har lavet noget på varmesiden burdte han ikke have skulle pille ved din vand instalation, har du fået lavet noget på vandsiden ? Det kunne nemmelig også være at pumpen er kaput evt tilfældigt sammentræf eller at den har stået og tørløbet, det har de ikke ret godt af.

Mvh
Dennis (vvsér)
Nææ, alle haner står langs med det rør de er monteret på.

Der er ikke lavet noget på vandsiden i lang tid, så det er vist et sammentræf.

Gør cirkulationspumpen andet end at "have" det varme vand parat når der åbnes for den varme hane?
Nej, det gør den ikke, og hvis den alligevel skal skiftes ville jeg vælge en med timer , så kan du sætte den til at køre i de tidsrum i mest bruger varmt vand. Har god erfaring med smedegaard.
Annonce
Det kan måske også være at der er "noget" der har sat sig fast i pumpen. Det har jeg været ude for. Løsningen var at slukke for den og dreje den lid frem og tilbage. Mener at de fleste pumper har denne mulighed.
Der er ikke tilgang til ankeret i pumpen, den skal af for at komme til at dreje den.
Måske kan jeg få den blanke metalkop af som disser i enden www.skovkristensen.dk/pumpe.jpg og derved dreje motoren.
Jeg tog pumpen af og fik den til at køre igen. Den sad fast af en aller anden årsag (virkede som om den var groet fast) men efter at have fået drejet ankeret lidt frem og tilbage begyndte den at køre let igen. Så nu er der varm vand lige ved "hånden"

Tak for jeres input
Lige en sidste ting. Køb en timer i feks harrald nyborg og sæt pumpen til at køre i de tidsrum i har brug for varmt vand "lige ved hånden" det kan altså godt betale sig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis