Weber til Mazda 323

Jeg vil gerne have lidt mere gang i min Mazda 323 fra 1990. Den har standard 87 Hk. Det er en 1.6 med karburator. Derfor var min første tanke, at komme en dobbeltweber på. Er der nogen der har forsøgt det før mig, hvis ja vil jeg meget gerne høre fra dem, om hvordan den kom til at gå, hvor mange heste og problemer med autochokeren o.s.v. Hvor meget giver et Kn-filter til denne model? og andre ideer til tuning.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej CJ

jeg har prøvet såvel dobbelt Weber som 4-portet Holley.

De er skønne, men det koster et meget stort arbejde med konstante (svære)justeringer.

Der er ikke noget smukkere, end at åbne klappen, og så fremvise disse smukke kaburatorer - især når hele motoren er blevet lakeret, og fremstår som det ypperste.

Det er en nydelse uden lige, men ....

Hvis det er HK du ønsker, så står arbejdet ikke mål med resultatet, men det gør tilfredsstillelsen over at man kan håndtere disse kaburatorer - for det er der ikke så mange der kan.

Nej, vil du have HK. så er det lattergas, der giver den hurtige gevinst.

Det er billigt, det kræver ikke megen justering - du skal måske ofre panserventiler - men kors for en vogn du får - de få sekunder der er behov.

Og Kick'et er jo netop de få sekunder.

At holde ved siden af en overstørrelse af en BMW, der tror han er almægtig, og så i en lille bil, trykke på knappen - og så er man bare væk - det er for mig det ultimative.

Hvis man ofte ønsker denne udfoldelse, skal man passe på, for det er klart, at vognen ikke er bygget til måske 60% flere heste, men bare den viden, at man har dem liggende "i baghold" er præcist den nydelse, som ikke-nydere aldrig forstår.

Det er nydelsen af, at man ved - muligvis uden at bruge poweren - der gør det til eliksir. Ikke brugen - men viden om muligheden er (næsten) lige så god som at bruge poweren.

Idag har jeg en Camaro med 305 HK (uden lattergas) - det er sjovt, og den er vanvittig hurtig og jeg elsker den og den mærkbare følelse af ... Power - men det var nu sjovere, da jeg havde en lille øse, som ingen regnede for noget, og så trak man fra dem også ved 100 km/t, selvom min vogn var en lille lort og deres var indkøbt for det jeg havde betalt for et parcelhus .... det var NYDELSE.

Så er du "den stille type" - og ikke den der konstant skal vise dig, så er lattergas det absolutte ultimatum.

Mvh. Jørgen

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Jørgen (den 27-10-2000).]

Med venlig hilsen

Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis