Havne presssing

Hej
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg kan lave en men havne pressing til en LM 16 dam jolle? Er modtaglig for gode råd/bare ikke overdelen af en bil.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad tænker du mon lige på ? Er det til at dække cockpittet eller hur !

V.h. Håndværkeren
Hej Håndværker
Da det er en åben damjolle, er det hele bådens længde bare en lav en som kan dækkes af samtidig med at jeg går i land. Det er en LM 16.

Hilsen wiliam
Nu var det jo ikke mig der kom med den åndsvage ide med overdelen af en bil
Men jeg ville nok forslå dig at du skal have en form for bøjle på langs af båden midtskibs så presenningen ikke blivet til en svømmepøl istedet for. Og hvis din frue så lige kan lidt på en symaskine kan du få den syet af noget kanvas lærred. Men først skal du have lavet en model af lagen lærred, det er nok lettest at gøre når båden er på land. For at fastgøre den er du jo nød til at have nogle kroge eller øjer hvori du kan fastgører en elastik line som ligger i en løbegang hele vejen rund i kanten af presenningen og med åbninger de rette steder (ud for krogene) Det er dog et problem med kroge hvis du fisker med garn for så kan du recikere at de fanger i maskerne i nettet.
 Det er en skam du bor så langt væk, for ellers kunne jeg nok have hjulpet dig lidt på vej.

Jeg ved godt det ikke var din ide den med bilen det var for ikke at få en gentagelse.
Jeg vil bruge den til garnfiskeri, så det med krogene er ikke nogen god ide.Men den med løbegangen kan vel nok bruges, kan den ikke bare være under fenderlisten og strammes evt. i stævne da den er imod bolværket.Kunne ellers godt bruge din hjælp, men må nøjes via denne vej. Du kunne måske sende et rids over hvordan du ville gøre det, der skal vel også være nogle tvær gående stiver?
Evt. på mail´s

Hilsen wiliam
Du behøver ikke tværgående stivere på en 16´ LM men den langs gående skal være hævet ca. 20cm. i stævnene. Jeg forstiller mig at du får den lavet to delt lige som en teltstang der kan samles på midten. Og princippet: kan du huske de gammeldags gardin stænger der buede i enden og sad fast på væggen med en slags kroge, i den facon tænkte jeg på at du skulle have den lavet. Og så skal du have lavet to bøsninger som den kan stå fast i, lige ved den lille karm der er ved ringdækket for og agter. Din ide med at fastgører den under fenderlisten er slet ikke så tosset endda, hvis du så laver en løbegang til en 10 mm. elastik line skulle den nok kunne holde, lav løbegangen Ø 20 mm. lad eventuelt overdækkenet/presenningen gå en 5 cm. længere ned over din fender liste.

V.h. Håndværkeren
Annonce
Hej Håndværker
Det er da en ide med løbegangen, og så under fenderlisten.
MVH wiliam
Det har du da godt nok tænkt over længe, min sidste besvarelse var d. 27//8-08
Bedre sent en aldrig, har haft andre ting at tænke på, vdr. min båd tænker stadig på et ruf.
Men tak for det svar alligevel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis