badekarret fra 1947 skal ud

Jeg bor i lejebolig og har mulighed for at få udskiftet badekarret med en brusemulighed . Karret er muret op og står på terrazzogul, har jeg fået at vide . Min ide er at fjerne karret. Sætte fliser op der hvor der mangler . og lave en vold af  mursten   på den lange led ca hvor karrets kant var , og beklæde dem med tilsvarende fliser .
Hvordan fjerner man nemmest et kar : Skærer det op , eller baldrer det med en hammer eller ??

Er der en dygtig flisemurer i området af Humlebæk  tæt ved stationen som vil sætte fliser op, hører jeg gerne fra personen .

Mange hilsener
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er formentlig støbejern så det nemmeste er en vinkelsliber og så skære det i stykker på den måde. Jeg giver da gerne en hånd med som murer :-) Bare smid mig en privat besked, så snakker vi om det
Det ligner aldermest et stålkar, men er det af tøbejern skal du lige tage dine forhåldsregler inden du går igang med en vinkelsliber, støvet fra støbejern er YDERST usundt og går direkte i lungerne , den mindste smule støv , og man kan smage metal i munden, er meget kræft fremkaldende , så hvis du kan slå det i stykker er det det bedste.
Jeg har nu skåret en del af dem op, men har også haft komplet sikkerhedsudstyr på. Men godt du smider den information videre, for du har helt ret det er giftigt :-O
Jeg har skrevet en pb til dig :-)

Det er helt sikkert et stålkar - har fjernet et præcis magen til fra mit hus (med samme fliser ).
Jeg fjernede blot opmuringen omkring det (for neden) og vrikkede det løs med et koben.

Du kan formentlig få udlejer til at betale en del af renoveringen, hvis du går ham lidt på klingen. F.x. materialer og vvs-arbejde.


Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis