Min Mitsubishi Colt 1.3 GLXI Mirage fra 95/96 har et par problemer som jeg ikke har nogen ide om hvordan man kan løse? Håber at nogle af experterne herinde kan?
Problemet er ganske enkelt at når den er kold kan den ikke holde i normal tomgang, den går helt ned i omkring 100-500 omdrejninger og står nærmest og hopper og danser, og hvis du giver gas (uanset om det er ved kørsel eller hvor den står stille) går den op i omdrejner og derefter helt ned og slukker, hvorefter den kan være lidt svær at starte igen?
Ydermere kan den godt lugte meget af benzin ved opstart - kan være den får for meget of drukner?
Dette fænomen gælder kun de første 4-5 min hvorefter bilen er blevet varm - så kan den holde tomgangen på omkring 1000-1200, som er ganske normalt.
Problemet har været der i al den tid jeg har haft bilen, så det lader ikke til, at det ødelægger noget ved motoren, men det er møgirriterende at gå i stå konstant de første 5 minutter man kører i den

Samtidig virker den temmelig sløv, som om den ikke udnytter sine HK før den er blevet ordentlig varm.
Håber I kan hjælpe?
Mvh Morten