Isolering af carport

Jeg vil isolere vores gamle carport, som jeg nu har lukket i gavlen.

Der er tale om en simpel trækonstruktion med Eternitplader mellem stolperne. Den ny gavl har jeg naturligvis lavet korrekt som klinkbeklædning-ventilationsmellemrum-vindspærre-isolering-dampspærre-inderbeklædning.

I de "gamle" sider sidder eternitpladerne mellem stolperne klemt fast af lister, og altså helt uden isolering. Spørgsmålet er nu:

Kan jeg uden risiko for kondens/råd tilføje 100 mm isolering på indersiden af eternitpladerne, samt dampspærre og gipsplader på indersiden af isoleringen? Jeg er i tvivl om de gamle eternitplader er tilpas diffusionsåbne til at tillade passage af den smule fugt som måtte finde vej ind i isoleringen?

Det bemærkes at rummet vil blive permanent opvarmet til frostfri, og i perioder opvarmet til 10-15 grader. Derfor forventer jeg at dampspærren er nødvendig.

Jeg beder venligst om fagligt baserede svar -  meninger om dampspærre eller ej har ingen interesse.

Mvh
Michael

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have lukket mod ydrevæg også

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Kom nogle trykimpræneret lægter i halv tykkelse ud mod eternitpladerne.
Sæt vindpap på lægterne, og lav så resten som du har beskrevet.
Så får du den ventilation der skal til at holde din isolering tør.
Rækkefølgen bliver så: eternitplader, lægter, vindpap, isolering, dampspærre og gips.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis