Vand løber ikke frem til vaskemaskinepumpen?

Jeg har et problem med vores vaskemaskine - og håber nogen kan hjælpe...

Vaskemaskinen (AEG Lavamat 53601) stoppede med at tømme vand ud for nogen tid siden med først nu har jeg tid til at få kigget på det:
Maskinen tømmer ikke vand ud. Der er ingen knæk på afløbsslange med videre. Har tømt filteret nederst på fronten th. - og de fire 'vinger' ved pumpen i bunden af hullet drejer fint rundt.
Men selv om der står vand i tromlen løber det ikke frem til filteret - og den lille sorte afløbsslange ved filteret giver ikke en dråbe.
Det er som vandet bliver i tromlen og slet ikke løber frem til filteret...
Nogen gode forslag?
Mange hilsner,
Ole Michael
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen - problemet er løst :-)
Da der ikke rigtigt skete noget i dette forum lagde jeg spørgsmålet ud andetsteds - se: http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=125503
Mange hilsner,
Ole Michael
Hej Thomas

Tak for svar - som du kan se på linket har du helt ret. Det var dog en børnestrømpe som nødvendigvis skulle pilles ud

Mange hilsner,
Ole Michael
Ja du var uheldig at dem der kunne hjælpe, ikke lige sad og ventede på dig. De var måske endog så frække at være på arbejde.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Flemming

Så kan det jo være at sitet her er først næste gang :-)

Til gengæld kan jeg se at det andet forum har lukket for alm. adgang, så jeg kan fortælle:

>>Jeg vidste jo egentlig godt at et tilstoppet tilløb kunne være en mulighed - håbede bare på en løsning, der var 'mindre besværlig'...

Men OK - nu har jeg med håndkraft haft tømt dyret for vand, vendt det på siden og skruet tilløbet til pumpen af ved tromlen - og vupti, der sad en af småpigernes små strømper sirligt snoet som prop i tilgangen, hvor der sidder en lille plastbold - og lukkede bedre end nogen menneskeskabt pakning

Med denne fysiske blokering fjernet lader det til at problemer er overvundet i denne runde<<

Mange hilsner,
Ole Michael
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis