Udpumpning opvaskemaskine Bosch 13 år

Udpumningen virker ikke længere.
Hvad ligger der i at udskifte sådan en pumpe? Er der foreks, pakningssæt el. overgangsstykker el. andet der skal købes med når man køber en ny pumpe på nettet, original eller universal?
Er opgaven omstændelig for en der ikke har prøvet det før? faldgrupper?

Mvh Rotna

Rotna

Rotna
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Hans Erik

Vær opmærksom på at din pumpe kan være stoppet af et eller andet der har været i maskinen. Jeg håber du har åbnet forneden og kikket, mærket at din pumpe kører frit.

Jeg har skiftet pumpe et par gange for en del år siden, og det var ret ligetil. Min maskine var en Miele. Det eneste er at du skal bakse med maskinen. Eventuelt lægge den ned. Hvis du har den rigtige pumpe er det ret let.

Husk der også er et par ledninger, der skal flyttes, så husk at trække stikproppen ud af kontakten!!!!!  (Det kan hurtigt blive farligt.)

I dette forum er der garanteret mange der har prøvet at skifte en pumpe i en vaskemaskine.

Benfriend

Hej Benfriend,
Tak for dine råd, Jeg går igang med at kikke nedenuder om pumpen kører frit. Det er kun i "sumpen" (hele bunden) der står vand tilbage efter vask, så lågen kan godt åbnes uden at få vand på gulvet.

mvh
Hans-Erik

Rotna
Hejsa..
Er du sikker på det er pumpen.??
På nogle modeller sidder der 2 membranafbr.. (det er en rund dims med ledninger på og en gummislange)
Den ene styrer typisk vandstand, alså når der lukkes vand ind i kar. Den anden kan styrer pumpen.. alså stoppe pumpen når der ikke er mere vand i karret v/aftapning.
Hvis du ikke er sikker på det er pumpen, ville jeg da lige tage de gummislanger af og puste ned i dem.. Ofte er det skidt der sidder i en af slangerne ..

Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis