Fein supercut diamantklinge

Er der nogle der har erfaring med hvor lang tid en diamantklinge til Fein holder. Snakker man enkelte fuger eller kan den holde til adsklillige badeværelser.
Den er jo dy nok i hvertfald
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Erlanddk

Jeg kender ikke din type diamantklinge, men har arbejdet med både 105 mm og 230 mm. Min erfaring er at de holder ret længe. En Klinge til 230 mm holdt til at skære i min betonsokkel. Længde 20 meter og holder stadig. (10 cm dybde)

Den lille (105 mm) bruger jeg til fliser i mit badeværelse, den holder i hvert fald et halvt badeværelse (fliser på væg og gulv), hvor der skal skæres mange fliser.

Køb helst en lidt dyrere og bedre type, hvis der er prisforskel..

Benfriend

Hejsa og tak for hurtigt svar.

Det drejer sig bare ikke om vinkelsliberklinger men en vibrationsklinge til en fein supercut der er en lidt anden type værktøj. Der findes desværre kun en kvalitet og det er feins egen da de har patent på koblingen til maskinen.

Det med vinkelsliberklingerne er den helt anden sag og hvis man giver 1000 kroner for carats de bedste klinger holder de stort set evigt. (for en amatør)

Hejsa,

Bosch leverer også klinger efter samme princip som fein og klingerne passer fint sammen - jeg tror at Feins patent er udløbet.

Mvh
Ole


Ole

de har lavet koblingen om på der nye fein så de igen har patant på dem. Men hvis du har den gamle maskine mener jeg også du kan købe de uoriginale. Jeg ved dog ikke hvor de købes. Er der nogen der ved hvor de evt. kan købes??


 

Jeg har købt nogle i Stark og Bauhaus, så jeg tror at de fleste byggemarkeder efterhånden har dem.

Mvh
Ole


Ole

Hej alle og tak for interessen. Desværre ingen svar på spørsmålet vedrørende diamantklingens holdbarhed.

Jeg har den nyeste FSC 2.0 maskine. Hvis der er nogle der kender til et sted hvor man kan købe uorigignale klinger til den vil jeg meget gerne have et link. Så vidt jeg ved findes det ikke.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis