Polystyren (flamingo) som isolering

Er det tilladt at anvende "flamingo" som isolering over sænkede trælofter ?

Dette er anvendt i kælderen i vores hus, og jeg regner med at den tidligere ejer har lavet det omkring 1987.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan jeg ikke forestille mig da det ikke isolerer lige så godt som rockwool.
man bruger kun polystyren til at støbe på fordi det ikke falder sammen ligesom rockwoll ville gøre

i lære som tømrer
Til jacob88 hvem ialverden har dog bildt dig sådan noget pladder ind. Polystyren er det der isolerer bedst men på grund af problemer rent brandteknisk bliver det stort set kun brugt i gulvet.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Fiahgt den 24-08-2008 19:32
Til jacob88 hvem ialverden har dog bildt dig sådan noget pladder ind. Polystyren er det der isolerer bedst men på grund af problemer rent brandteknisk bliver det stort set kun brugt i gulvet.
Hej.
Hvis der er nogen som pladrer, så er det da dig.

Polystyren har nøjagtig den samme værdi som mineraluld.


PE

Jeg er bedøvende ligeglad med isoleringsværdier  -  det jeg vil vide er om det er lovligt at have flamingo over et nedsænket loft af træ  
Annonce
Hej Coes

Det er ikke lovligt at have Flamingo i et loft, da det er meget brandfarligt.

Vedr. isoleringsvædier på flamingo er det også lidt dårliger end mineraluld

Michael A

Hej

 

I et forsøg på at stoppe forvirringen her:

Isoleringsværdien i polystyren er ligesom alle andre  isoleringsmaterialer lig med lambdaværdien, altså hvis du eksempelvist har en lambdaværdi på 0,037 i både polystyren og minealuld, isolerer det lige godt/skidt.

Man kan også sammenligne på denne måde:

Hvis man har et isoleringsprodukt med en lambdaværdi på 0,034 (Rockwool super A-loftsbatts)  og  vil sammenligne med mineraluldsgranulat med en lambdaværdi på 0,044, skal man anvende 44 mm mineraluldsgranulat for hver 34 mm Super A-loftsbatts.

Lambdaværdierne bør fremgå at datablade/emballage.

Hej Coes.

 

Det er hård udmelding jeg her kommer med, men hvis du hurtig ønsker at kommer herfra, så skal du benytte Polystyren som isolering i dit nedsænkede loft, det brænder meget let.  Flamingo/Polystyren  er kun tilladt at benytte i lukkede konstruktioner.

Polystyren er ikke god hvis man vil dæmpe lyden!!


PE

Det lyder som en sag for mit forsikringsselskab - det lader til at de Xtusinde kroner der blev brugt på en ejerskifteforsikring alligevel ikke er spildt
Thermisol Isolering bliver da brugt flittigt som tagisolering.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis