Kontakt til ofre for udenlandske "håndværker"

Vi er fældet i kløerne på en Lituansk/Irske håndværker mafia og vil meget gerne i kontakt med andre der har erfaringer vi kan trække på. Kende I nogle eller har I erfaring eller god råd vil jeg meget gerne høre. Vi har ikke betalt nogle penge men bliver presset. De er blevet jaget væk med politiets hjælp men de truer os på livet.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan vi få lidt mere historie?
Har de lavet noget for jer?
Eller hvordan har de fået fat i jer?
Ved at give os noget mere baggrund kan du måske være med til at hjælpe andre med at falde i.
Jeg har ikke selv nogen erfaring med dem, så der kan jeg ikke hjælpe.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Flemming.

Tak for svaret.

Der kom en ung irer forbi vores hus med en mappe under armen indholdende salgsmateriale. Han tilbud at udføre flisearbejde men vores første prioritet var at få lagt en dræn omkring huset. Det mente han han kunne og straks gik igang med at forklare hvordan han vil udføre arbejdet og hvordan han vil lave alt muligt andet uden det skulle koste ekstra. Jeg var noget skeptisk men han tilbud en lille køretur hvor vi kunne se eksempler på hans arbejde og snakker med tilfreds kunder. Jeg tog imod tilbuddet og vi kørt rundt i andre dele af byen og der hvor der var nogle hjem mødte jeg tilsynladende tilfreds kunder. Der var dog tale om flisearbejde, haveanlæg og en enkelt carport ikke dræn. Han havde sin bror med som han havde firmaet sammen med - det fremgik også af salgsmaterialet, ligesom at firmaet var dansk registreret og at betaling kun fandt sted når arbejdet var færdiggjort og kunden fuldt ud tilfreds.

Første næste dag viste sig at det var deres far der styret det hele. Det de har lavet har en negativ værdi, dvs. det kommer til at koste mere at få lagt en ordentlig dræn end før de startede. Desuden har de ødelægt træer, haveanlæg, fliser, indkøreslen osv.

Jeg ahr aftalt med vores forsikring at de sende en mand at kigge men jeg tror det er meget begrænset hvad vi kan forvente da de mener at det er firmaets forsikring der skal dække over skaderne. Jeg regner mest med at vi få en idé om hvor kritisk det er da jeg er bange for at vandet samle sig rundt om soklen og gør den blød. Vi har tænkt på hærværk men her er det svært at sandsynligør at skaderne ikke skyldes almindelig byggearbejde.

Værst er det med de trusler der ligger i luften. De har fx sagt at de vil adrig havde drømt om at jeg vil udsætte min familie for livsfare - vi har tre børn på 4, 7 og 10 og de har vist tegn med at skære halsen på sig selv og stikke i hjertet.

De har forladt en del af deres ting i vores have som jeg har samlet i bunden af vores indkørelse og så en Bobcat gravmaskin lige op af vejen. Jeg tor alt det de har brugt inklusiv Bobcatten er stjålet fra byggepladser. En anden gravmaskine de havde lejet har jeg fået udlejningsfirmaet at hente.

Vi har nu langt om længe fået nye håndværker - en autoreseret kloakmester, til at rydde op og lave arbejdet, men det er ikke problemfri og så vil jeg gerne have lidt feedback.

Først så genbruger vores nye firma det matrielle der var brugt og nogle af det der er blevet efterladt. Det havde vi ikke noget afdtale om men det er måske rimelig i en eller anden udstrækning? Politiet fortalt os at "mafiaen" måtte selvfølgelig godt komme og hente deres matrielle men nu er der gået et par måneder uden at de har gjort det og det kan ikke være meningen i at det ligger og flyder. Der er ikke tale om de store værdier højst et par tusinde. Flamingopladerne er til indendørs gulvisolering men vores kloakmester sagde at de godt kan bruges.

Nu vi er igang med at grave har vi aftalt udskiftning af vores gamle kloak med et tostrengssystem med adskillelse af regnvand og spillevand dog kun til en samlingsbrønde foran huset. Vi havde en brønde bagom huset hvor rørene fra toilet, håndvask/bruser/vaskemaskin, en nedløbsrør fra tagrenen og en udvendig dræn under et vandhane samlede sig. Den er nu sløjfet og det er jeg ikke helt glad for da den har været meget nyttig. Hvis toilettet stoppes nu er der kun brønden foran huset med ca. 25 m rundt om huset der kan bruges til rensning. Vores kloakmester mener at det er ikke noget problem da en moderne spølerrenser kan sagtens arbejde sig op. Det er måske rigtig nok men så skal jeg have fat i en slamsuger uden mulighed for selv at prøve først. En anden ulempe er at det bliver mere besværligt med nye tiltage fx en håndvask i skuret. Vi har også brugt drænen en del til rensning af afgrøder fra haven osv. Det kan vi måske bare hælde på jorden så det forsvinder i omfangsdrænen men jeg synes ikke det er helt godt. Er det rimeligt at sløjfe brønden med aftale om et nyt system?

Vi har forresten ikke hørt mere fra "mafianen" men det kan være at nogle af dem sidder varetægtsfangslet i sagen fra Skovby!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis