Et godt råd søges ang. betaling af min nye dør.

Klagede over min nye terassedør onsdag. Fik svar fra sælger torsdag og den sidste halvdel af regningen fredag.

Jeg har købt en fin ny terassdør, dette efter et indbrud. Den er fra en dansk producent, hvis navn jeg ikke nævner, men navnet er i familie med en sjælden dansk fugl.

Jeg skylder således 50 %, som er 3750 kr. på døren.

Fejlen er en flig der mangler i en af sprosserne lige midt på døren ca. 2 x 50 mm. Det irriterer mig da jeg altid fokuserer på fejlene og ikke på det udenom.

Jeg ved det bliver et helvede at lave nye sprosser, så jeg har bedt om kompensation i prisen, da jeg mener døren er at betegne som 2 sortering.

Der er også lidt ridser steder, hvor jeg ikke selv kan have lavet dem.

Men jeg gider bare ikke bruge tid på det indbrudsprojekt mere.

Ville i vente med betalingen. Det er vel altid bedre at jeg skylder dem, end de skylder mig.

Bare det ikke går ud over forhandleren, han er jo uskyldig. Han er bare fordyrende mellemled (tosset land vi lever i).

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad svarede sælgeren?
Jeg håber at du har klaget skriftligt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg vil helt sikkert tilbageholde betalingen, da du ikke har fået det produkt du har bedt om... HVis du først betaler hele beløbet sker der ikke mere i den sag...

Du bør dog, som FWM skriver, klage skriftligt som anbefalet brev. Det betaler sig at råbe op og påpege fejlene.. Det er jo ikke rimeligt!
Skriftligt, der er klaget via email, og det er modtaget af "fugle" firmaet, er det ikke lige så godt ?.

Sælger spørger til firmaet "hvad siger du til det Dorthe ?."

Jeg håber på det bedste. Sidste gang jeg havde problemer med andre elementer blev det udbedret.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Du skal helt klart tilbageholde sidste rate indtil alle fejl og mangler er udbedret eller der er aftalt behørig kompensation.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej

En skade af den størrelse kan sagtens ordnes på stedet med spartel/maling, og de omtalte ridser skal sikkert bare have en let slibning og en gang maling, men meddel firmaet skriftligt at sidste rate vil blive betalt når du har godkendt reparationen.

Der der tager længst tid er tørretiden på spartelmassen, så det er sikkert en mindre reparation.

Forøvrigt virker det useriøst for mig at tale om kompensation i en sådan situation.
Det ved jeg da godt Orla, hvis de smed 2000 efter mig så laver jeg det selv. Det er det jeg fisker efter med komensation.

Jeg hader at skulle synkroniserer min hverdag, for at det kan passe med en eller anden håndværker der skal ind (sikkert flere gange pga. tørretider).

Jeg kunne slet ikke indeholde i mit hoved at der skulle 3 faggrupper (murer tømrer og maler) på efter mit sidste indbrud, for at udbedre skaden. Forsikringen giver en eller anden dårlig timeløn, hvis man laver det selv. Så det gjorde jeg så selv.

Derfor.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også