Kan man lave et vandhul?

Hej med jer
Ja.. kan man lave sit eget vandhul? Vi har så mange frøer, guldsmede og andre dejlige insekter i vores have, at jeg tænkte på om man mon kunne lave et vandhul til dem, ikke noget smart og fint.. bare en legeplads til de der padder?
Bare noget der ligesom stod og passede sig selv?
Nogen der kan hjælpe?
Venligst Chrisser
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til frøer - insekter m.m. er størrelsen ikke så vigtig, så du kan bruge hvad som helst f.eks. den gamle opvaskebalje.
Grav den ned og læg en god sten ned i den - størrelse så den lige rager op over vandet. Så kan diverse "flyverder" sidde på den og drikke.
En lille balje er nem at tømme, med vandudskiftning for øje.
Jeg har en del underpotter stående med vand til dyrene og insekterne - det er også godt nok.

Sniffer  
Ih, tak for jeres svar, god i det med spanden/opvaskebaljen.. men skal man skifte vand?
Jeg mener.. i den vilde natur bliver der jo heller ikke skiftet vand..
vh Chrisser

Se hvad der sker - dyrene skal nok holde sig væk, hvis fdet bliver for giftigt. Sørg for, der er en "naturlig" vej at komme op ad - f.x. et stykke træ, når vandstanden er lav.

Men der er jo skrevet tonsvis af artikler om havedamme, så prøv at google lidt på dem!


Mvh.

Jan R.
I en lille flad en, vil regnvejret selv sørge for udskiftning af vandet, men står det lige i solen vil der sikkert komme grønne algeaflejringer, som det er en god ide at afrense ind imellem, men det er en lille ting i forhold til glæden ved at studere alle de flyvende tørstige insekter.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis