Excel hjælp

Jeg står virkelig og har Excel problemer, nogle der er stærke i det?

Jeg har et excel dokument med 52 ark (1 ark for hver uge i året), i disse ark er der fra nummer 1-60 med nogle tal ud foran hver.

mit problem er at få samlet alle nummer 1 samlet, så man kan se hver inbetaling på et nyt dokument, fra hver at de 52 ark.

Hvis der er nogle der forstår dette, så kunne det være lækkert, for jeg er selv ved at køre lidt for meget fast.

På forhånd mange tak...


Med venlig hilsen / Best regard

Peter Lindberg
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis jeg forstår det rigtigt, vil du have et nyt ark (eller dokument??), der tæller tallene sammen fra ark 1 linie 1, ark 2 linie 1 osv.??

Og så videre med linie 2-60


 

Christian

Hej Peter

Du skal kopiere det felt i et ark, som du vil indsætte i et nyt ark. I det nye ark skal du markere et felt, højreklikke og trykke på "indsæt speciel" Der kommer en boks frem og nederst i ventre hjørne er der en knap hvor der står "indsæt kæde". Tryk på den, så bliver feltet fra det foregående ark linket til det nye ark.

Håber det hjalp.

Hilsen Metalsnedker
oki, jeg prøver lige at beskrive problemet igen. syntes også selv det er inviklet.

Det hele drejer sig om at jeg har en bodega, hvor vi har en boks, i den boks er der 60 rum, hvor folk kan indsætte penge på deres bestemte nummer. Dem der tæller de penge op, vil gerne have enten et program eller excel ark hvor de kan taste dette ind. Det store problem er ikke at jeg kan lave et excel dokument med 60 felter x 52 uger og så tælle det sammen. Problemet bliver når de så til årets afslutning skal kunne få en udskrift med hvilken uge de har inbetalt hvor mange penge....... ifg. det jeg kan regne ud, skal jeg lave lidt over 3100 formler, og det syntes jeg er meget. Da jeg i et dokument har 52 ark, hvor alle´s tal står, men skal lave et nyt dokument hvor alle inbetalinger fra f.eks nummer 1 står...

Med venlig hilsen / Best regard

Peter Lindberg

Kan godt se, at du har et problem med Excel, for dette program er nok ikke særligt velegnet til dette formål.

 

Hvis jeg forstår problemet korrekt bør du anvende et databaseprogram hvor du med en ret simpel SQL sætning kan få det ud, du søger.

 
Skrevet af lindberg den 24-08-2008 23:16
oki, jeg prøver lige at beskrive problemet igen. syntes også selv det er inviklet.

Det hele drejer sig om at jeg har en bodega, hvor vi har en boks, i den boks er der 60 rum, hvor folk kan indsætte penge på deres bestemte nummer. Dem der tæller de penge op, vil gerne have enten et program eller excel ark hvor de kan taste dette ind. Det store problem er ikke at jeg kan lave et excel dokument med 60 felter x 52 uger og så tælle det sammen. Problemet bliver når de så til årets afslutning skal kunne få en udskrift med hvilken uge de har inbetalt hvor mange penge....... ifg. det jeg kan regne ud, skal jeg lave lidt over 3100 formler, og det syntes jeg er meget. Da jeg i et dokument har 52 ark, hvor alle´s tal står, men skal lave et nyt dokument hvor alle inbetalinger fra f.eks nummer 1 står...


Kan du ikke lave Boxnumrene vandret og uge-numrene lodret !

Når der ikke bliver indbetalt i en uge sættes der f.eks et kryds !

Ved udskrivning markeres den enkelte kolonne - og der bestilles "udskrives på en side"

Derved har du altid saldo !   -både på den enkelte boks -og hvad du indsætter i banken hver uge 

Sådan gør vi på det sted hvor jeg har en boks !  

 


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
Du sørger for, at alle ark er ens - også dit samleark. Så bruger du formlen nedenfor i alle celler i samlearket:
=SUM('ark1:ark52'!a1)

a1 angiver den celle, du står i - og der summeres fra.
Du kan også lave opslag til det - f.x. sum.hvis, men den kræver dels en "nummerangivelse" og gør regnearket ret tungt.

Send evt. en personlig besked og regnearket til mig - så skal jeg gerne se på det.

Mvh.

Jan R.
60 ark i et excel projekt er nok lige i overkanten af hvad det er beregnet til..
Jeg har lavet lønseddeler til 14 dages lønnet og det var på grænsen af hvad det kunne.. feks. lukkede det hele tiden for autoopdate. og der var kun 27 sider.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg skal lige sikre mig at jeg forstår problemet.

Du har et regneark med 52 ark og vil nu gerne lave et ark nr 53 hvor celle a1 er summen af alle cellerne a1 i de andre 52 ark, a2 er summen af alle cellerne a2 osv.....

er det rigtigt forstået?

Torben
For et stykke tid siden så jeg en løsning på nettet på dit problem (som jeg har forstået det). Jeg kan ikke huske hvor det var jeg så det, men lavede dengang et lille ark til at gemme tippet i.

Jeg forstår det sådan her.

Du har 52 uger, hvor arkene se sådan her ud

Uge 1
Uge 2
Uge 3
Uge 4


Kolonne a i hvert ark indeholder nummeret/navnet på den der har betalt pengene.
Kolonne a er ens i hvert af de 52 ark

Kolonne B indeholder det antal kroner, hver nummer/navn har indbetalt i det ugenummer der står i arknavnet

Du vil gerne lægge alle tallerne for hver uge sammen i et ark, så man kan se hvor meget hver person har indbetalt.  Tallet vises i et ark der hedder Samle

I arket er det lavet ved i række 9 at skrive navnet på det ark, man vil hente hente tal fra. Det vil sige at celle B1 viser hvor meget nummer 1 har indbetalt i 'uge1, B2 hvor meget nummer 1 har betalt i 'uge2' osv
Resultatet i G1 er hvor meget nummer 1 har indbetalt i alt for de 4 uge (11+21+31+41=104)

Tallene fra de enkelte ark(uger) hentes over i 'Samle' ved at indsætte følgende formel i celle B1
=INDIREKTE(B$9&"!$b"&RÆKKE())
Formlen kopieres ud i det antal rækker man ark for og ned for det antal kolonner man har personer for.

Da du har 60 numre/navne vil du nok skrive arknavnet i celle B62, så formlen kommer til at hedde
=INDIREKTE(B$62&"!$b"&RÆKKE())

Der må ikke være mellemrum i arknavnet. F.eks. 'Uge 1'

Du kan se formlen i arket her

Med venlig hilsen
Flemming

Hej alle sammen

Jeg har brug for lidt hjælp og jeg håber meget at I kan hjælpe mig.
Altså, jeg har haft et online spørgeskema liggende på nettet som jeg har fået 152 svar tilbage på, og de her svar vil jeg jo gerne sortere.
Jeg har downloaded et excel ark fra survey - portalen, hvor hver linie indeholder alle de data hver enkelt respondent har givet, så jeg har jo så 152 linier med en masse data inkluderet i hver. Jeg kunne godt tænke mig at krydse dataen og finde ud af hvor mange kvinder og mænd som i alt har svaret eller hvor mange kvinder som svarede på et bestemt spørgsmål!!

Er der nogen som ved hvad jeg kan gøre eller er det hele lidt sort snak?!

Håber meget på at I kan hjælpe mig

Mvh.
Michelle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis