Polo 1,6 vil ikke starte.

Jeg har købt en Polo 1,6 årgang 1997 for et par mdr siden.

Den kører perfekt - NÅR den vil starte, for stort set med 1 uges mellemrum vil den ikke starte.

Nu har mekanikeren både skiftet batteri på den, alt det elektroniske er gået igennem på den og i dag - nøjagtig 6 dage siden det sidste skete, er den gal igen.

Nu mener han det muligvis kan være fordi uret i min radio står ikke slukker, men står tændt 24/7.

Når jeg drejer nøglen, kommer der lys i instrumentbrættet og bilen "tikker" men som sagt ingen motor der starter.

Er der nogen af jer der har en ide om hvad der kan være galt ??


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej   nu skriver du at den tikker

er det bsådant at den siger tik tik tik tik
eller mener du et klik

umidelbar tro jeg du skal have chekket stel for bindelsen til motoren

evt starteren 

radioen skulle ikke give problemer   med mindre den står og spiller natten over
Den tikker - nærmest som lyden af blinklys, men motoren er helt død.

Jeg talte med mekanikeren i går som mente at grunden kunne skyldes mit ur i radioen som står tændt konstant selv om bilen er slukket.
Han anbefalede i første omgang at jeg fik fat på nogle startkabler og så prøvede at tage fronten på radioen af hver gang bilen er parkeret for at bruge udelukkelses-metoden.

Men er begyndt at tænke over om det mon kan have nogen forbindelse til at der for ca. 1½-2 mdr kom røg op fra mit rat da jeg forsøgte at starte bilen (var første gang den ikke vil tænde).

Der åbnede mekanikeren op ind til nogle ledninger der hvor jeg stikker nøglen ind, men fandt ikke noget galt.
Jeg mener han sagde at han blot fjernede de ledninger der havde med central-låsen af gøre da dette alligevel ikke virkede.

Som sagt fik jeg startet bilen med det samme via startkabler og pt. er fronten så taget af min radio når bilen er parkeret - så må vi se om det er den der driller....
Hej Suss

Det er en meget alm. sygdom på vw, mit tip er , at dit bundstykke i din
tændingslås er defekt, det giver ofte nogle mærkelige symtomer.
Prøv at få det skiftet, og så skal du sikre dig at dit motorrum er rent,
og har fået en omgang silicone, omkring det elektoniske, så starter du,
hvergang til vinter.
 Held og lykke med det.

Det kan lade sig gøre.
For mig lyder det mere som om startmotoren kører, men tandhjulet går ikke i indgreb med tandkransen på svinghjulet (snavs eller beskadigelse?). Af med den og check!

MvH,

Bent.

Hej hej og tak for jeres svar.

Pt. er bilen gladeligt startet op siden i søndags, så jeg håber stadig blot at det "bare" var radioen der drillede - men nu får vi se.
Der er jo gået ca. 1 uge ml. hver gang den er gået død, så jeg afventer spændt.

Skulle det vise sig at det ikke er radioen vil jeg foreslå mekanikeren at tjekke de ting i har nævnt :-)

Annonce
Der er lys i instrument brædtet - men det kan der godt være med et halvfladt batteri
det vil nok være nødvendigt at vide hvilken tilstand batteriet er i for at vurdere i hvilken "retning" fejlen kan ligge.
Mekanikerens forklaring med uret i radioen lyder sandsynlig hvis batteriet er halvflad et voltmeter kan selvfølgelig fortælle det præsist - men kan lige såvel skyldes dårlig generator/ladning.
jeg vil tro at du kan købe et voltmeter til husbehov for omkring 100 kr.

Hvis der er massere spænding/strøm, men starteren ikke vil dreje rundt kan det også skyldes nogle af de problemmer de andre i tråden har nævnt.
manglende stel, defekte kontakter, kabler, relæer m.m.

p.s. i mit eget tilfælde var min bil ikke altid startvilig p.g.a. deffekt lade ledning - det er dog rigtig lang tid siden - problemmet var så at den nogle gange ikke ville lade batteriet ordentligt op, sådan at næste gang jeg skulle starte var den halvflad - altså ikke lige min radios skyld, men et opladnings problem - når jeg forsøgte at starte var der ikke altid kraft nok til at trække starteren op i moteren - og man kunne blot høre start relæet trække "klik."

ps. jeg er ikke expert på området, så vurder hvad du kan bruge af ovenstående.
Til Esben w:
Hvordan skiller man tændingslåsen ad i en polo 6N?
Jeg skal nemlig have skiftet bundstykket i min, og har skilt alt ad.
Der er kun ratstammen og selve huset tændingslåsen sidder i der sidder tilbage og nu kan jeg ikke komme videre.

Hej Blinkenberg

For at udskifte bundstykket skal du afmontere rattet samt den bøstning )eller måske kun en låsering ) af metal samt fjederen der sidder lige under den.Når du har gjort det løsner du den knækbolt der holder hele konsollet med  tændings/ratlås fast på ratstammen - hvid sekskanten på knækbolten er væk     må du i gang med en dorn og en hammer eller en boremaskine for at få bolten ud.når det er klaret kan du trække hele huset med låsen opad mod hvor rattet plejer at sidde - så vender du låsehuset om og derinde mod hullet til ratstammen siddwer der en lille skrue som holder den elektriske del fast i huset - skru den ud og træk derefter bundstykket ud og monter et nyt - derefter samler du det hele igen i omvendt rækkefølge          - hvis du har den model med låseringen skal du presse hele den indvendige del af ratstammen op mod loftet mens du slår låseringen på med en passende top - pas på at låseringen ikke knækker  --  god fornøjelse

Hilsen "autoelektrikkeren" 


"AUTOELEKTRIKEREN"

"Polobjørn" har forklaret det præcist som det skal gøres.

Det er ikke så vanskeligt endda.

Held og lykke med det.

 

Esben


Det kan lade sig gøre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis