Dørhul - højdemål?

Er ved at forberede et dørhul i en ny gipsvæg og er lidt i tvivl om højden på dørhullet.

Swedoor siger 910x2060 mm, men jeg er i tvivl om højden, da gulvet er rå beton og der efterfølgende skal fliser på ind i døråbningen. Skal jeg medregne den ekstra højde fliser+mørtel giver i dørhulsmålet?

På forhånd tak!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja de skal regnes med som ekstra højde. Så det er de 206 cm plus fliser+klæber etc.
Nu bliver jeg endnu mere i tvivl. Swedoor har følgende tegning på deres hjemmeside som viser at murhulmålet skal måles til under bundstykke.

Hvad enten jeg lader fliser gå igennem dørhullet eller sætter bundstykke i, så bør jeg vel ikke regne disses højder med i hullets højde?


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
du skal kort og godt sørge for at hullet i din gipsvæg er lidt større end det udvendige mål på karmen. så kan du vælge at lade fliserne være gennemgående eller ej. hullet skal bare være en smule større. og det er rigtigt at hullet skal måles til under bundstykket.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Du kan også vente med at sætte gips og overligger over døren indtil du har lagt fliser. Så bliver det da sat præcist.
Det er et badeværelse, så vægge skal være på plads først, så vådrumssikringen kan laves inden fliserne kommer på.

Tak for vejledning!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Kan du ikke lave hullet 2 cm over det mål du tror det skal være der skal vel et geerikt på bagefter der kan dække lidt af det også

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Nu er hullet lavet efter Swedoors mål - så må vi krydse fingre for, at det passer :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis