Hjælp til et lille hobby køretøj :-)

Hej

Jeg er rimlig ny mht. alt det der byggeri osv.
Jeg har tilgengæld skruet hænderne og hovedet rigtigt på, og vil derfor høre om der er nogle der kan hjælpe mig lidt med det praktiske.

Jeg vil gerne bygge mig et lille "køretøj" som kan køre. Jeg vil beskrive det sådan her:

Det er et simpelt og nemt at forstå. Det er bygget op på fire hjul som der så er fast monteret en plade af en slags oven på. En benzin moter er vist smartest til det her, da den ikke skal være afhængi af en stik kontakt.
Jeg havde tænkt på matrialer som, metal til understel og hjul ophæng. Og træ, til resten. Og den skal kun være to hjultrukket

Spørgsmål:

1. Hvad for hjul skal der benyttes? Jeg havde tænkt lidt på trillebør's hjul men er i tvivl om de kan holde, til de 60-70 kg.
2. Benzin motor. Kan man fast sætte en kæde af en slags som kan forbindes til enten forhjul eller baghjul på en hvilken som helst benzin motor? Og gerne nogle tips til hvordan jeg skal udføre det, hvilken slags motor, og hvor man køber sådan en klæppert henne. PS moteren skal være en motor der kan trække de kg og helst ikke have nogle gear kasse.
3. Det ville os være super fedt hvis du/i kunne komme med nogle gode råd til hvordan man skal bygge selve maskinen/køretøjet. Som feks. hjulophæng og hvordan motoren skal forbindes til hjulne.

På forhånd mange tak :)

Mange venlige hilsner fra Jonas

PS Det må rigtig gerne være billigt at lave ca. 1000-1500 kr for det hele. Og det skal selvfølgelig ikke være et køre tøj der skal kunne køre på det danske veje.

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hmm, ja og nej.

Det er sådan en model, jeg vil bare gerne lave noget der er større
Selve "pladen" som man sidder på kunne jeg godt tænke mig var stor (ca. 2x2 m) Eller den størrelse.
Men jeg er da helt sikker på at jeg stadig skal kigge lidt på dem/jer, i løbet af vejen

Så jeg siger da tak, til dig :)

/ Jonas

hej :)

jeg har heller ikke forstand på det men vil gerne have nogle billeder i galleriet så jeg kan følge med:)
en stor kædesavsmotor,den er der godt med sejtræk i...det har jeg selv haft bygget på en hjemmelavet gocart engang,jeg havde hjul fra en så kaldt mooncar...har også haft hjul fra en atv...

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Det var faktisk en go' ide med sådan en motor  Tak

Ja, jeg smider da et par billeder, men jeg ved ikke hvor lang tid der går

Mvh Jonas
Annonce

en eksempel stihl 026 eller ms 260 de er på 50 ccm.

eller den største stihl ms 880 den er på 120 ccm.

Hvorfor ikke noget med gear??? Jeg havde selv tænkt på, at man kunne lave sådan et lille køretøj og så bruge motor m.v. fra en udrangeret tohjulet traktor som Agria eller Irus eller hvad de nu hedder.
En gammel foder vogn fra et landbrug ville da være fin til dit projekt

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

ellers bare gi den gas og smid fks. en 125ccm fra en crossmaskine på,så skal jeg love dig for du får noget træk.....:)

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis