Hjælp til et lille hobby køretøj :-)

Hej

Jeg er rimlig ny mht. alt det der byggeri osv.
Jeg har tilgengæld skruet hænderne og hovedet rigtigt på, og vil derfor høre om der er nogle der kan hjælpe mig lidt med det praktiske.

Jeg vil gerne bygge mig et lille "køretøj" som kan køre. Jeg vil beskrive det sådan her:

Det er et simpelt og nemt at forstå. Det er bygget op på fire hjul som der så er fast monteret en plade af en slags oven på. En benzin moter er vist smartest til det her, da den ikke skal være afhængi af en stik kontakt.
Jeg havde tænkt på matrialer som, metal til understel og hjul ophæng. Og træ, til resten. Og den skal kun være to hjultrukket

Spørgsmål:

1. Hvad for hjul skal der benyttes? Jeg havde tænkt lidt på trillebør's hjul men er i tvivl om de kan holde, til de 60-70 kg.
2. Benzin motor. Kan man fast sætte en kæde af en slags som kan forbindes til enten forhjul eller baghjul på en hvilken som helst benzin motor? Og gerne nogle tips til hvordan jeg skal udføre det, hvilken slags motor, og hvor man køber sådan en klæppert henne. PS moteren skal være en motor der kan trække de kg og helst ikke have nogle gear kasse.
3. Det ville os være super fedt hvis du/i kunne komme med nogle gode råd til hvordan man skal bygge selve maskinen/køretøjet. Som feks. hjulophæng og hvordan motoren skal forbindes til hjulne.

På forhånd mange tak :)

Mange venlige hilsner fra Jonas

PS Det må rigtig gerne være billigt at lave ca. 1000-1500 kr for det hele. Og det skal selvfølgelig ikke være et køre tøj der skal kunne køre på det danske veje.

Hej Jeg er rimlig ny mht. alt det der byggeri... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, har jeg os tænkt på. Men det er vist desværre over penge beløbet
En gammel havetraktor kan oftest fås billigt, når klippeskjoldet er rustet op. Måske især "rider"-modellen, der ikke er så populær.
Den indeholder både motor, rigtigt bagtøj med differentiale og frem/bak, og oftest et "milliongear" med remtræk, hjul, styretøj, mm.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?

prøv at kikke ind til genbrugspladser.!

det kan være at de har matrialer til formålet.!

nogle gamle plændeklippermotore der kan køre.!

og lidt hjul og aksler og vinkeljarn og andet af den slaks.

til hobbyvognen til små pænge.!

 

Hehe, ja har jeg os tænkt på.
Men der er desværre ikke et sted på pladsen hvor man må tag ting som folk har smidt ud :(

Ja, en have traktor var sgu da en herre fed ide! :D Det kunne være man skulle ud og lede efter sådan en fætter :D

Mange tak, begge to

/ Jonas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis