Antal Kg Bagage på Flyrejsen

Kunne ikke rigtig finde et forum der passede helt, så det blev dette.. Har altid hørt at man måtte ha mere bagage med på flyrejsen, når man rejste over Atlanterhavet end når man rejste Øst på. Er det rigtigt eller bare en gammel skrøne Hvis det er rigtigt har jeg brug for et link til at bekræfte dette
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kunne forrestille mig at det afhænger mest af flyselskabet.. Det er meget forskeligt hvad de tillader, men om det samme selskab tillader flere kilo når man flyver mod øst end når man flyver mod vest, har jeg ikke hørt om før...
Antal Kg Bagage på Flyrejsen

Er du blevet færdig med din garage og kloak, siden du nu vil ud og rejse lige her inden vinter?? :)
De gamle biler skal vel ikke stå ude og ruste?? :(

Med venlig hilsen
ktm

Men de samme regler gælder ikke for eks. flyvninger til Kanada. Jeg MENER at det har noget at gøre med at USA har nogle standarder som også gælder bagage, og disse skal være ens for alle flyselskaber der skal flyve direkte ruter til USA (eller noget i den stil). Så det er ikke ligemeget HVOR du flyver hen vest på, den ekstra vægt gælder kun rejser til USA med rutefly.

Bemærk dog at der vist nok er noget om at blandt de 2x23kg (2x50 pund) er inkluderet 1 stk bagage og 1 stk HÅNDbagage, hvor der på ruteflyvninger i Europa og Asien, normalt IKKE vejes håndbagage (eller ihvertfald ikke med mindre man giver dem god grund til det). Herudover, så har det også været kotume at forældre med små børn, samt folk der rejser på business får lov til at tage TO stykker håndbagage med, mod normalt kun 1. Da jeg aldrig har bestilt en business billet til USA, så ved jeg ikke lige om det også gælder ruteflyvninger til USA. Jeg fik dog lov til at tage HELE min bagage med som håndbagage (en stor pølsetaske) der ellers normalt ikke får lov til at være håndbagage i Europa med mindre den er lidt slunken og kan skubbes ned i en grim affaldsbeholder lignende tingest de har stående rundt omkring i lufthavnen.
Grundet det meget store fokus på vægt ombord, dalende indtjening og stigende brændstofpriser, så er der dog mange flyselskaber der nu begynder at afvige fra disse tidligere tiders "normer". Det samme er tilfældet for "budget" flyene, eks. ryan air, go m.fl.

PLUS: Disse "normer" har altid kun været gældende for RUTEFLY, dvs. flyver man charter (hvor et rejseselskab har indsat et ekstra fly på ruten der KUN flyver den pågældende dag), hvilket er meget normalt på "solskinsrejser" og "skiture", så gælder der ofte andre regler. Eks. tillader charterrejser til skidestinationer (stort set) altid at man kvit og frit kan tage sine ski med (ihvertfald ET par).
Nu er det ikke kutyme mht business. På mange flyvninger må man tage 2 stk. håndbagage med. Dette er også ret logisk, da man på mange flyvninger har mere plads (2 mand deler typisk en sæderække til tre).

Hej

Det fremgår normalt af de oplysninger flyselskabet/rejseselskabet fremsender hvor meget bagage man må have med, men husk at man ofte har mere med hjem end man har med ud.

Sidst vi var en tur i New York, måtte vi lige pakke om i køen, da vi ved en kontrolvejning opdagede, at den ene kuffert var 4-5 kg for tung, men vi var forberedte, og har altid en blød sportstaske i kufferterne beregnet til en sådan situation.

Dette kræver dog, at man ikke har for mange kufferter tilsammen.

Det er dog kaptajnen der suverænt bestemmer, om der er for meget bagage med, hvad vi oplevede på en tur til Azorerne for et par år siden.

Der var en hel del golfentausiaster med, og alt udstyr og bagage var checket ind, da kaptajnen erfarede, at flyet var for tungt, og hvad vejer så mest? 

Golfudstyret blev losset af og kom med et fly 3-4 dage senere.
Forstil jer 50 meget arrige golfspillere uden udstyr i over halvdelen af ferien

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis