Planlimning i laminat bordplade?

Jeg står i den situationen at jeg havde bestilt en granit bordplade, men leverandøren lader vente på sig og trækker leveringen i langdrag - jeg gider derfor nu ikke vente mere, og har besluttet mig for at annullere den bestilling og istedet købe en helt standard laminat bordplade hos fx IKEA hvor køkkenet også er købt. Men sagen er den at jeg allerede har købt en vask fra Blanco (LAGO-FA3), og den er, så vidt jeg kan se, kun til planlimning.

Mit spørgsmål går derfor på; hvor får man planlimet sin vask hvis man allerede har vasken og bordpladen?

Det er ikke tanken at bordpladen skal holde i 10 år - nu vil vi bare have en bordplade på - så sjovt er det heller ikke at undværer sit køkken i flere måneder ;-)

Og grunden til at jeg vil købe i fx IKEA er at man her kan få den udleveret med det samme (hvis man bare køber den i deres std. mål).
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen forslag?
Du kan købe bordplader op til 246 cm på standardmål i Ikea, og ja, du kan tage dem med, med det samme..

Du får dog et problem med underlimning af en vask. Dette er ikke muligt at gøre i en laminatbordplade, på andre tidspunkter end i forbindelse med produktionen. Det eneste sted du kan eftermontere en underlimet vask er i en massiv bordplade, og dette arbejde kræver typisk en del mere værktøj og viden end en alm. Gør-det-selv'er har. Desværre...

Mit råd: Vent - eller byt din vask til en alm. monteret vask.

Håber der kan bruges....
når man sætter vask i laminat bordplader har man de kroge til at sætte på vasken som man så spænder på pladen. og så plejer man at give den noget silikone til at holde. ellers kan jeg ikke se hvordan det skulle holde

i lære som tømrer
Nu snakkes der jo om planlimning og ikke underlimning af vasken, det kan enhver tømrer med lidt snilde og en overfræser lave. Det er dog ikke noget jeg vil kaste mig ud i, men jeg kender da en tømrer som sikkert ville kunne løse opgaven. Så send en besked til mig, hvis du vil i kontakt med ham.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis