sikkerhed i udgravning

Hej

Vi skal til at fugtsikker vores kælder.

Vi har derfor hyret en til at grav op, så så smider vi selv drænet ned og platon på væggen, vi skal ned i 2,5-3,0 m.u.t. renden vil blive ca 50cm bred, siger han.

Nu er vi begyndt at tænke over hvordan vi sikker udgravningen efter det som der er sket med ham i Hundested http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/08/22/062553.htm 
Ham der skal grave kunne ikke lige sige hvordan han ville gøre, det kom end på hvordan det så ud, ej heller hvor langt han ville grave...

Er der nogle der kan hjælpe lidt?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej 3pac

Sikke en grim historie

Hvis du vil være120% sikker, så kan du bruge gravekasser

Men hvis det ikke lige er det rene sand, så skulle det være stivt nok i sig selv. Bare det opgravede jord ligger mindst 1 meter fra kanten af renden

Men med en sådan historie kan jeg godt forstå at du ikke vil tage chancer

 


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

ned i 2,5-3,0 m.u.t. renden vil blive ca 50cm bred,

Du får ikke mig ned i en sådan rende, og så med jorden liggende på kanten
Gør du det alligevel, skulle du måske skrive dit testamente og vælge gravsted først!

Lad være med det, så vi ikke en gang til skal høre om sådanne forfærdelige hændelser.
Grav af i en vinkel på 45 grader og tag det yderligere arbejde. Det andet er for vanvittigt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Den rende vil jeg godtnok være ked af at grave selvom det er meden maskine. Tror faktisk ikke du kan finde en lille maskine der kan grave ned i den dybde. Og med en lille maskine mener jeg altså under 2t. Men det er bare mit bud på det. Men der er ingen grund til at grave af i 45grader men hvis du trækker den til omkring 70 grader skulle det ikke ret gerne styrte sammen omkring ørene af jer. Men tag nu rigeligt af kanten når nu i graver det er jo en maskine så det er ikke hårdt og grave renden.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Bamse82, du siger hermed at man ikke kan blive trykket ihjel af en jordvold der er 3-4 meter lang.

Helt skrå sider 45 grader, eller kasser som der beskrives.

Min storesbrors bobcat kunne ikke komme meget længere ned end 1 1/2 meter.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Først .. jobb alldrig alene når du graver renner!

Bamse82, du siger hermed at man ikke kan blive trykket ihjel af en jordvold der er 3-4 meter lang??
Bamse82.. det er riktig.. men der er ikke ilt,og vil påstå en lag og smertefull død!

sikre med gravkasser.. 3 m dyp på 50 cm.. eg ville alldri gå ned i denne rennen uten kasser.Flere måder at lage kasser på,men .. det er sikkerhet!
I Norge var en som hadde kona til at hjælpe seg.. hun la ned rør og han grov op renden... uten sikkerhed.Rennen på ca.2,5 m dyb,raste sammen.. og kona ble begravet.. i panikk,prøvde han å grave opp..resultatet var at han drog hode av kona.. Ikke spøg med dybe renner!

Sikkerhed - med kasser og avstivinger ( har 10 års ærfaring med utgravinger)


Besøg gjerne vår hjemmeside: www.stepinservice.com

Takk
Hej

Jeg fik skrevet et forkert mål udgravningen var/er 1m og 50cm ellers ville det jo være umuligt at stå der nede... Det er noget fedt ler, som er op af siderne, det er umuligt at grave med 45 grader pga. plads mangle... så der blevet lavet en ”gravekasse” af krydsfinerplader og 4x4 bomme vi er nu kommet ca. halvdelen af vejen…
Tak for jeres svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis