Rat ryster ved 120 km Zuzuki

Hvis en bil ryster en smule når den køre 120 km/t kan årsagen så være andet end dæk der skal afblanceres?  Min bekendt har købt ny brugt bil med nye dæk og det kan selvfølgelig være årsagen, men det kunne jo også være, der var kommet nye dæk på i håb om at det ville løse et problem. Det skal siges, at det er dæk jeg ikke kender, altså ikke mærkevaredæk.
Lars
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at afbalncere baghjulene.
Når man så har hjulene oppe i maskinen, ser man efter, hvordan dæk og fælg løber. Er der slag i frikadellen. kommer det ikke i ro.

Med venlig hilsen
ktm

det som ktm siger tag alle hjul med når man er gang i afbalerngcering.!
Ved 120 km/t er det baghjulene som er årsagen.

Med venlig hilsen
ktm

ok, jeg ville også have troet det var alle hjul. Men hvis det så ikke virker. Det håber jeg da. Kan man så søge årsagerne andre oplagte steder? Eller er det den største sandsynlighed
De typiske fejl er skæve fælge, defekte støddæmpere, slørede lejer og ophæng og i en skøn kombination, kan man overhovedet ikke afbalancere sig ud af problemerne.
På meget fintfølende biler, kan man komme ud for at hårde samlinger i dækkenes karkasser, kan pestilere helt utroligt, men i dag er de allerfleste dæk lavet rigtig godt, hvad dette angår.

Har selv lige monteret nogle kinesiske Kenda helårsdæk, der iflg. engelske tests har meget fine værdier mht. vejgreb på tør, våd og sneglat bane, og som jeg oplever vældig tyste med fint vejgreb. Tilmed er de 100% runde og meget lette at afbalancere.
De virkede noget mere tunge og robuste, end de mærkedæk, jeg pillede af.

Med venlig hilsen
ktm

ok Tak for det ktm så er der noget at gå efter, hvis ikke afbalancering hjælper.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis