Bilen kører fra side til side

Min mazda er begyndt at drille igen. Når jeg kører og f.eks vil sætte den i et andet gear så når jeg trykker koblingen ind så trækker den til højre side. Det er altid til højre når jeg vil accelerere. Og når jeg f.eks kører på motorvejen og kører ligeud så sker det tit at den pludselig kører enten mod højre eller mod venstre..Nogle ideer?

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kunne tyde på at din bil trænger til at blive sporet, eller at der er en styrekugle, bærekugle eller hjulleje der skal skiftes.

styrekuglen kan du selv kontrolere rimeligt let, du skal bruge en hjælper der skal rykke rattet frem og tilbage i små ryk frem og tilbage ganske som de gør i synshallen hvis du har været med der, imens kigger du på om dine forhjul reagere ens og med det samme, og om der evnt. kommer mislyde.


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det er sjovt at du siger det. Når jeg en gang imellem kører over ujævnheder og de rammer mine baghjul så er det også ligesom om at bilen ændrer retning. Min bil er sænket og uhyggelig hår i affjedringen. Måske kan det være det der har evt ødelagt noget af mit bagtøj?
Lyder som nogle styrearme/ophæng Det skal laves ret hurtigt... Min ex har tabt et helt hjul på den konto.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg



Jeps. Hvis hjuler virker somom det ikke sidder fast -det vakler på akslen- er det lejet der er slidt op. Du kan sikkert høre unormal støj fra hjulet. Om ikke andet når du drejer.

Det skal udbedres hurtigt, da det ellers kan udvikle sig hurtigt med tab af et hjul til følge.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er lige præcis det - jeg har ikke umiddelbart hørt noget unormalt. Dog har jeg enkelte gange hørt en lyd blive højere og højere jo hurtigere jeg kører men jeg har ikke rigtigt kunne vurdere hvor lyden kom fra. Men jeg må prøve at købe 2 nye baghjulslejer og så ser jeg. Tak for de gode råd.
Jeg ville først lige finde ud af, hvad der er i vejen, før jeg ville købe nogen reservedele!!
God arbejdslyst! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

jamen kan man ikke være sikker på at det er hjullejet hvis man kan tage fat i hjulet og rokke det?
Hvis det rokker når du tager fat kl. 3 og 9 samt bagefter kl. 6 og 12, er der overvejende sandsynlighed for det.
Men få en til at kigge efter omme bag ved hjulet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis